Pages

Wednesday, October 15, 2014

အာဟာရခ်ိဳ႕တဲ့ျခင္း မွ ကာကြယ္ရန္အတြက္ အာဟာရဆုိင္ရာ အသိေပး ႏႈိးေဆာ္


Balanced diet chart

အာဟာရခ်ိဳ႕တဲ့ျခင္း မွ ကာကြယ္ရန္အတြက္ အာဟာရဆုိင္ရာ အသိေပး ႏႈိးေဆာ္

ကမၻာ့လူဦးေရ သန္းႏွစ္ေထာင္ ခန္႔မွာ အာဟာရ ျပႆနာ တစ္ခုခုကို ခံစား ေနၾကရၿပီး ႏွစ္စဥ္ ငါးႏွစ္ေအာက္ ကေလး ၂ ဒသမ ၆ သန္းခန္႔မွာ အာဟာရ ခ်ဳိ႕တဲ့မႈေၾကာင့္ ေသဆံုးလ်က္ ရွိၿပီး ယင္းမွာ ေသဆံုးမႈ စုစုေပါင္း၏ သံုးပံုတစ္ပံုခန္႔ ျဖစ္သည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ အာဟာရ ခ်ဳိ႕တဲ့ျခင္းသည္ ျပည္သူ႔ က်န္းမာေရး ျပႆနာတစ္ရပ္ အျဖစ္ တည္ရွိေနဆဲ ျဖစ္ၿပီး ေက်းလက္ေန ျပည္သူမ်ားတြင္ ပုိမုိျဖစ္ပြား ေနေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ အျဖစ္မ်ားေသာ အာဟာရ ျပႆနာမ်ားမွာ ပ႐ိုတင္း အင္အားဓာတ္ ခ်ဳိ႕တဲ့ေရာဂါ၊ သံဓာတ္ ခ်ဳိ႕တဲ့ ေသြးအားနည္း ေရာဂါ၊ ဗီတာမင္ေအ ခ်ဳိ႕တဲ့ေရာဂါ၊ အုိင္အုိဒင္း ခ်ဳိ႕တဲ့ေရာဂါ၊ ဗီတာမင္ ဘီဝမ္းခ်ဳိ႕တဲ့ (ဘယ္ရီ- ဘယ္ရီ) ေရာဂါတုိ႔ ျဖစ္ၾကသည္။ 

ပ႐ိုတင္း အင္အားဓာတ္ ခ်ဳိ႕တဲ့လွ်င္ ပိန္လွီျခင္း၊ အရပ္ပုျခင္း၊ ႀကီးထြားမႈ ေႏွးေကြးျခင္း၊ လူစဥ္မမီျခင္း၊ သံဓာတ္ အာဟာရ ခ်ဳိ႕တဲ့လွ်င္ ေသြးအားနည္းၿပီး ေမာပန္း ရင္တုန္ျခင္း၊ အားအင္ ကုန္ခန္းျခင္း၊ အလုပ္ေကာင္းစြာ မလုပ္ႏုိင္ျခင္း၊ အသားအေရမ်ား ျဖဴဖပ္ျဖဴေရာ္ ျဖစ္ၿပီး ႏွလံုးထိခုိက္ျခင္း ျဖစ္ေပၚ ႏုိင္သည္။

ဗီတာမင္ေအ ခ်ဳိ႕တဲ့လွ်င္ ၾကက္မ်က္ သင့္ျခင္း၊ မ်က္ျဖဴသား ႏွင့္ မ်က္ၾကည္လႊာ ေျခာက္ေသြ႕ အနာျဖစ္ျခင္း၊ အျပင္တိမ္ စဲြ၍ မ်က္စိကြယ္ျခင္း ႏွင့္ ဗီတာမင္ ဘီဝမ္း ခ်ဳိ႕တဲ့လွ်င္ သူငယ္နာ (ဘယ္ရီ- ဘယ္ရီ) ေရာဂါ၊ ထံုနာစို၊ ထံုနာေျခာက္ ေရာဂါႏွင့္ ဦးေႏွာက္ပ်က္၍ မွတ္ဉာဏ္ ခ်ဳိ႕ယြင္း စိတ္ေဖာက္ ျပန္ျခင္း ျဖစ္ေပၚႏုိင္သည္။

ကုိယ္ဝန္ေဆာင္ မိခင္ အုိင္အုိဒင္း ခ်ဳိ႕တဲ့လွ်င္ ကုိယ္ဝန္ ပ်က္က်ျခင္း၊ ကေလးအေသ ေမြးျခင္း၊ လမေစ့ျခင္း၊ ေပါင္မျပည့္ျခင္း၊ ဆြံ႕အ နားမၾကားျခင္း၊ ေျခလက္ မသန္စြမ္းျခင္း၊ ဉာဏ္ရည္ နိမ့္ေသာ ကေလး ေမြးျခင္းႏွင့္ ကေလးငယ္မ်ား အုိင္အုိဒင္း အာဟာရ ခ်ဳိ႕တဲ့လွ်င္ ခႏၶာကုိယ္ ႀကီးထြားမႈ ေႏွးေကြးျခင္း၊ ဉာဏ္ရည္ နိမ့္ျခင္း၊ လည္ပင္းႀကီးျခင္း တုိ႔ ျဖစ္ႏုိင္သည္။

အာဟာရ ခ်ဳိ႕တဲ့ရျခင္း၏ အဓိက အေၾကာင္း အရင္းမ်ားမွာ အာဟာရ ျပည့္ဝေသာ အစားအစာ မ်ားကုိ မစားသံုး ရျခင္း၊ မစားသံုး ႏုိင္ျခင္း၊ ေရြးခ်ယ္ မစားသုံး တတ္ျခင္းႏွင့္ က်န္းမာမႈ အားနည္းျခင္း တုိ႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ၿပီး ၄င္းအာဟာရ ခ်ဳိ႕တဲ့မႈကို သင့္တင့္ မွ်တၿပီး အာဟာရ ျပည့္ဝသည့္ အစားအစာ မ်ားကို စားသံုးျခင္းျဖင့္ ကာကြယ္ ႏုိင္သည္။

ေက်းလက္ေန ျပည္သူမ်ား အေနျဖင့္လည္း အာဟာရ ခ်ဳိ႕တဲ့ျခင္း ႏွင့္ ေနာက္ဆက္တြဲ က်န္းမာေရး ထိခုိက္ျခင္း မ်ားမွ ကာကြယ္ႏုိင္ရန္ မိမိတို႔ ေဒသထြက္ အာဟာရ အုပ္စု (၃)စုတြင္ ပါဝင္သည့္ အစားအစာ မ်ားအား မွ်တစြာ စားသံုးရန္ လုိအပ္သည္။ 

အာဟာရ ျပည့္ဝၿပီး က်န္းမာ ေပ်ာ္ရႊင္ေသာ ဘဝကို ရရွိႏုိင္ရန္ အတြက္ ေန႔စဥ္ စားသံုးေနေသာ ထမင္းႏွင့္ ေကာက္ညႇင္း၊ ေျပာင္းဖူး ကဲ့သို႔ေသာ ကစီဓာတ္ ၾကြယ္ဝသည့္ အစားအစာမ်ား၊ အသားဓာတ္ ျပည့္ဝသည့္ စားေတာ္ပဲ၊ ပဲနီေလး၊ ပဲဝါေလး၊ မတ္ပဲ ႏွင့္ ပဲအမ်ဳိးမ်ဳိး၊ ၾကက္ဥ၊ ဘဲဥႏွင့္ ဥအမ်ဳိးမ်ဳိး၊ အသား ႏွင့္ ငါးမ်ား စားသံုးျခင္း၊ သက္ေစာင့္ဓာတ္ မ်ားပါဝင္သည့္ ကန္စြန္းရြက္၊ ဟင္းႏုႏြယ္ရြက္ ႏွင့္ အစိမ္းရင့္ေရာင္ အရြက္ အမ်ဳိးမ်ဳိး၊ ဗီတာမင္ဓာတ္ ၾကြယ္ဝသည့္ မုန္လာဥနီ၊ မုန္လာဥဝါ၊ လိေမၼာ္သီး၊ စပ်စ္သီး စသည့္ သစ္သီး၊ သစ္ဖု အမ်ဳိးမ်ဳိး တုိ႔အား သင့္တင့္ မွ်တစြာ စားသံုးရန္ လုိအပ္ေၾကာင္း က်န္းမာေရး ၀န္ႀကိးဌာန မွ တုိက္တြန္း ႏႈိးေဆာ္ ထားေၾကာင္း သိရွိရသည္။

#Themyawadydaily
#ျမ၀တီေန႔စဥ္

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...