ရန္ကုန္ ၊ ၁၇-၈-၂၀၁၅
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈမ်ားကို ေျဖေလွ်ာ့ႏိုင္ ေစရန္ မဂၤလာဒံု ေလဆိပ္ ႏွင့္ ဟံသာဝတီ ေလဆိပ္တို႔သို႔ ၿမိဳ႕တြင္းမွ တိုက္႐ိုက္ သြားေရာက္ ႏိုင္မည့္ မိုးပံ်ရထား လမ္းအား ၂ဝ၁၆-၂ဝ၁၇ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ စတင္ တည္ေဆာက္ သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာ့ မီးရထား (ၿမိဳ႕ျပဌာန)မွ သိရသည္။
အဆိုပါ မိုးပံ်ရထားလမ္း တည္ေဆာက္ရာတြင္ ပထမဦးစြာ မိုးပ်ံတံတား တည္ေဆာက္ သြားမည္ျဖစ္ၿပီး အျမင့္ေပ၂ဝ ခန္႔တြင္ ရွိေသာ ယင္းတံတား၏ အလယ္တြင္ သံလမ္းခင္း၍ ေဆာင္ရြက္မည္ ျဖစ္သည္။ အဆိုပါ မိုးပ်ံရထား ခရီးစဥ္တြင္ ရပ္နားမည့္ ဘူတာမ်ား ကိုလည္း ထည့္သြင္း တည္ေဆာက္ သြားမည္ျဖစ္သည္။ အဆိုပါ မိုးပ်ံရထားလမ္း စီမံကိန္း ဒီဇိုင္းပံုစံကို ႏိုင္ငံတကာ ပံုစံအတိုင္း တည္ေဆာက္ သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
''ရန္ကုန္က ခရီးသြား ျပည္သူေတြ သြားလာေရး လြယ္ကူလ်င္ျမန္ ေစဖို႔ လွ်ပ္စစ္ ရထားကို ကမ္းနားလမ္းမွာ စၿပီး ေဆာင္ရြက္ ေနပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး JICA ကလည္း ေျမေအာက္ ရထားလမ္းေတြ လုပ္ဖို႔ အဆိုျပဳ ထားတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ အခုလည္း ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈ ေတြေၾကာင့္ ခရီးသြား ျပည္သူေတြ သြားလာေရး အဆင္မေျပ ျဖစ္ေနတဲ့ အတြက္ ၿမိဳ႕ျပ ရထားလမ္း စီမံကိန္းကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္ဖို႔ စီစဥ္တာပါ'' ဟု ျမန္မာ့ မီးရထားမွ တာဝန္ရွိ သူတစ္ဦးက ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းမွ အျပည္ျပည္ ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္မ်ားသို႔ တိုက္႐ိုက္ သြားေရာက္ ႏိုင္မည့္ မိုးပံ် ရထားလမ္းအား ႏွစ္ရွည္ စီမံကိန္း အျဖစ္ ေဆာက္လုပ္ သြားမည္ျဖစ္ၿပီး အဆိုပါ ရထားလမ္း ၿပီးစီးပါက အဆင့္ျမင့္ ရထား တဲြဆိုင္းမ်ားျဖင့္ ေျပးဆဲြသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ထို႔အျပင္ ဂ်ပန္ အျပည္ျပည္ ဆိုင္ရာ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ေရး ေအဂ်င္စီ (JICA) သည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ၿမိဳ႕ပတ္ရထား စနစ္ကို အဆင့္ျမႇင့္တင္ ႏိုင္ရန္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ သန္း ၂၅ဝ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံ မည္ျဖစ္ၿပီး ၂ဝ၁၆ ခုႏွစ္တြင္ လုပ္ငန္း စတင္မည္ ျဖစ္ကာ စီမံကိန္း တစ္ခုလံုးကို ၂ဝ၂ဝ ျပည့္ႏွစ္တြင္ အၿပီး ေဆာင္ရြက္ရန္ ရည္မွန္း ထားသည္။ အဲယားကြန္း ပါရွိသည့္ ရထားမ်ားကို ပ်မ္းမွ်ျမန္ႏႈန္း တစ္နာရီ လွ်င္ ၃ဝ ကီလိုမီတာ (၁၉ မိုင္)ျဖင့္ ၁ဝ မိနစ္ တစ္ႀကိမ္ ေျပးဆြဲႏုိင္ရန္ ရည္မွန္း ထားေၾကာင္း သိရသည္။ (၄၄၇)
ျမ၀တီေန႔စဥ္ ၊ စာ(၃)
#Themyawadydaily
No comments:
Post a Comment