လက္ေတြ႕က်ေသာ ပညာေရး ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈ
ႏုိင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ ဖံြ႕ၿဖိဳး တိုးတက္မႈတြင္ ပညာေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈသည္ အခရာ ျဖစ္သည္။ ေခတ္ အဆက္ဆက္ ကမၻာ့ႏုိင္ငံ မ်ား၏ ဖံြ႕ၿဖိဳး တိုးတက္မႈမ်ား အေပၚ ၄င္းႏုိင္ငံ၏ ပညာေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ အနိမ့္အျမင့္ က အဆံုးအျဖတ္ ျပဳခဲ့ေၾကာင္း သမိုင္းက သက္ေသခံၿပီး ျဖစ္သည္။
တစ္ခ်ိန္က ျမန္မာႏုိင္ငံ သည္ သူ႔ကြၽန္ဘဝ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ က်ေရာက္ခဲ့ ရသည္မွာ မ်ဳိးခ်စ္ စိတ္မရွိ၍၊ သတၱိအရာ အားနည္း၍ မဟုတ္ေပ။ နည္းပညာ အားနည္းမႈ ေၾကာင့္ အခ်ိန္တို အတြင္း လြတ္လပ္ေရး ဆံုး႐ႈံးခဲ့ ရသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ပညာသည္သာ အခရာ ၏ လက္ေတြ႕ သာဓက တစ္ခု ျဖစ္ေပသည္။
ယခုအခါ ျမန္မာႏုိင္ငံ သည္ ပြင့္လင္း လူ႔ အဖြဲ႕အစည္း ႏွင့္အတူ လိုက္ေလ်ာ ညီေထြ ပညာေရး၊ တစ္နည္း အားျဖင့္ လက္ေတြ႕ က်ေသာ ပညာေရးကို အေကာင္ အထည္ေဖာ္ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈ ျပဳလုပ္ရန္ ႀကိဳးစား လာၾကၿပီ ျဖစ္သည္။
ယခု ဦးတည္ ႀကိဳးစား ေနၾကသည့္ လက္ေတြ႕ က်ေသာ ပညာေရးတြင္ ျဖတ္သန္း လာခဲ့ေသာ ပညာေရး သမိုင္းေၾကာင္း မွ သင္ခန္းစာ မ်ားကို ရယူၿပီး ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈကို တည္ေဆာက္ ရယူႏုိင္ ၾကမည္ ျဖစ္သည္။
ပညာေရး ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈ တြင္ 'မူ' ကိုလည္း ျပင္ႏုိင္ပါမွ၊ ထုိ နည္းတူ ပညာေရး ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္မႈကို လက္ေတြ႕ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ ေနၾကေသာ ဆရာမ်ား၏ အရည္အခ်င္း ႏွင့္ အရည္အေသြး ကို ျမႇင့္တင္ ႏုိင္ပါမွ ဟန္ခ်က္ညီေသာ လက္ေတြ႕ က်သည့္ ပညာေရး ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေဆာင္ လာႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ 'လူ' ႏွင့္ 'မူ' တစ္ဖက္ဖက္တြင္ ခ်ဳိ႕ယြင္းမႈ၊ အားနည္းမႈ မရွိေအာင္ ႀကိဳးပမ္း အားထုတ္ၾက ရမည္ ျဖစ္သည္။
'မူ' ခ်မွတ္ရန္မွာ သက္ဆုိ္င္ရာ တို႔၏ အခန္းက႑ ျဖစ္ေသာ္လည္း 'လူ' ကို အရည္အေသြး ျမႇင့္တင္ရာတြင္ ဆရာေကာင္း တစ္ဦး၏ အေျခခံ ဆရာစိတ္ခံ ရွိရန္ အထူး လိုအပ္လွ ေပသည္။ ဆရာစိတ္ ဟူသည္ ဆရာတစ္ဦး အတြက္ မရွိမျဖစ္ေသာ ဗီဇစိတ္ ျဖစ္သည္။ အေမရိကန္ႏုိင္ငံ ရွိ စတိတ္ေက်ာင္း တစ္ေက်ာင္းမွ ကေလးဦးေရ ၂ဝဝ ကို တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားမ်ားက စစ္တမ္း ေကာက္ယူ သုေတသန ျပဳၾကရာတြင္ ထုိကေလးမ်ား၏ အနာဂတ္သည္ လူဆိုး၊ လူမိုက္မ်ား ျဖစ္လာ ၾကလိမ့္မည္ ဟု မွတ္ခ်က္ ေပးၾကသည္။
သို႔ေသာ္ ကေလးအားလံုး နီးပါးတို႔သည္ ဆရာဝန္၊ တရားသူႀကီး၊ တပ္မေတာ္ အရာရွိမ်ား စသည့္လူႀကီး လူေကာင္းမ်ား ျဖစ္လာ ၾကသည္။ ထုိသို႔ ျဖစ္ထြန္းေအာင္ ပို႔ေဆာင္ ေပးႏုိင္ခဲ့သူမွာ 'ဆရာမ' တစ္ဦး ျဖစ္သည္။ ထုိသို႔ ဆိုးသြမ္းေသာ ကေလးမ်ားကို လူေတာ္၊ လူေကာင္းမ်ား ျဖစ္လာ ေစရန္ မည္ကဲ့သို႔ ဆံုးမသြန္သင္ သနည္းဟု ေမးျမန္း ရာတြင္ '' ကြၽန္မက ကေလးေတြကို ေမတၱာထားၿပီး ခ်စ္ခင္ေသာ စိတ္တစ္ခုတည္း ပဲ ထားပါတယ္ '' ဟု ဆရာမက ေျဖသည္။
သို႔ျဖစ္ရာ ပညာေရး အတြက္ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္ေသာ ဆရာမ်ားသည္ ကေလးမ်ား အေပၚ ဆူႀကံဳနိမ့္ျမင့္ ေက်ာသား၊ ရင္သား မခြဲျခားဘဲ တစ္ေျပးညီ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ ျဖန္႔ၾကက္ ႏုိင္မွသာလွ်င္ လက္ေတြ႕ က်ေသာ ပညာေရး ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈကို အရွိန္အဟုန္ ျမႇင့္တင္ ႏုိင္မည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေရးသား လိုက္ရေပသည္။
( အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္ )
#Yadanarpondaily
No comments:
Post a Comment