Social Icons

Pages

Thursday, August 9, 2018

အလြန္အကၽြံ


ေဆာင္းပါး ၉-၈-၂ဝ၁၈

ေရွးျမန္မာႀကီးမ်ား၊ ပညာရွင္မ်ား၊ အေတြ႕အႀကံဳ ရင့္သန္သူမ်ားသည္ စကားလုံးေဝါဟာရ၊ အေျပာအဆိုကို အေၾကာင္းမဲ့မသုံး။ အမႈမဲ့ အမွတ္မဲ့ မရွိ။ တန္ဖိုးရွိရွိ ေလးေလးနက္နက္ျဖစ္ေအာင္ ထားရွိတတ္ ၾကေပသည္။ ဆရာေဇာ္ဂ်ီတို႔ေခတ္က ယူေသာ္ရတန္ေကာင္း၏ ဆုိေသာ စကားရပ္က အေတာ္ပင္ယဥ္ပါးေပသည္။ ႏွစ္သက္ဖြယ္လည္းျဖစ္၏။ အျမင္အေတြ႕ၾကားသိ မွတ္သားတတ္ျခင္းက တစ္ဆင့္ သင္ခန္းစာယူၾက ေစလိုသည့္ သေဘာပါဝင္၏။ အယူအဆေရးရာ၌ အျမင္က်ယ္က်ယ္ အေတြးနက္နက္ ျဖစ္ေစလိုေသာ သေဘာရွိမည္ထင္၏။ 

သို႔ျဖစ္ရာ စာတစ္အုပ္ ေပတစ္ဖြဲ႕ ေရးမိဖတ္မိလွ်င္ ရႏိုင္ေသာအက်ဳိးဆက္အတြက္ သင့္၊ မသင့္ ခ်င့္ခ်ိန္ေဝဖန္ပိုင္းျခား ႏွလုံးသြင္းတတ္ျခင္းကို ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ေပသည္။ မၾကာခဏ ႀကံဳေတြ႕ရေသာ ျဖစ္စဥ္ႀကီးငယ္မွ ဘဝေပးအသိေတြယူတတ္ ဖို႔ျဖစ္သည္။ ေၾကာင္းက်ဳိးယွက္ႏႊယ္ အဓိပၸာယ္ပါေသာ အားထုတ္မႈ၊ ဖဝါးေျခထပ္လိုက္ပါသင့္ေၾကာင္း ၫႊန္ျပမႈ လည္းသက္ဝင္၏။ သတိႏွင့္အသိ တြဲဖက္ရေသာ နိစၥဓူဝကိစၥျဖစ္ပါ၏။

၂ဝ၁၈ ခုႏွစ္ ကမၻာ့ဖလား ေဘာလုံးပြဲႀကီးကား ေအာင္ျမင္စြာ ၿပီးစီးခဲ့ေလၿပီ။ ကမၻာ့ထိပ္တန္း စာရင္းဝင္ ႏိုင္ငံကိုယ္စားျပဳ အသင္းမ်ား သူ႔ထက္ငါေကာင္း ႀကိဳးစားယွဥ္ၿပိဳင္ၾကသည္။ အႏိုင္အ႐ႈံးေတြအၾကား သဲသဲမဲမဲ ျဖစ္ၾကသည္။ အ႐ႈံးကိုမလြဲမကင္းသာ လက္ခံရသည့္အသင္း၊ အခ်ဳိ႕ထပ္ဆင့္ ေဝဖန္ခ်ဳိးႏွိမ္ အျပစ္ဒဏ္ခံၾကရသည္။ တကယ့္ေအာင္ႏိုင္ေသာ ခ်န္ပီယံဆုရ ျပင္သစ္အသင္းကား ေအာင္ပြဲခံခြင့္ရေပသည္။ ႐ုရွားႏိုင္ငံမွ အိမ္အျပန္ခရီး မ်က္ႏွာပန္းလွ၏။ ျပင္သစ္ႏိုင္ငံသားမ်ား ေက်နပ္ေပ်ာ္ရႊင္ ဂုဏ္ယူၾကသည္။

၁၉၉၈ ခုႏွစ္က ခ်န္ပီယံျဖစ္ခဲ့ဖူးၿပီး ယခုႏွစ္၂ဝ ၾကာမွ ျပန္လည္ျဖစ္ခြင့္ရျခင္းအတြက္ ထူးျခားစြာ ဂုဏ္ယူၾကသည္။ ေအာင္ပြဲခံရာတြင္ ၿမိဳ႕ႀကီးျပႀကီးမ်ား၌ ေက်ာ္ၾကားလွ၏။ ပဲရစ္၊ လိုင္ယြန္ကဲ့သို႔ေသာၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားတြင္ အလြန္အကြၽံ ရႊင္ျမဴးၾကေပရာ ႏွစ္ဦးေသဆုံးၿပီး အမ်ားအျပား ဒဏ္ရာရသည္။ ဆိုးသြမ္း လူငယ္မ်ားကလည္း လမ္းေပၚတြင္ ရမ္းကားၾက၊ ဆိုင္မ်ားကိုလုယက္ ၾကျဖစ္ရသည္။ အေရးယူ ခံရသူေတြက မနည္း။ ေပ်ာ္ရႊင္ခြင့္၊ ဂုဏ္ယူခြင့္ရွိပါ၏။ သို႔ေသာ္ အရမ္းမဲ့ အလြန္အကြၽံ ျပဳမူသျဖင့္ အနိ႒ာ႐ုံမ်ားျဖစ္ရသည္။ သင့္တင့္ေသာ ဂုဏ္ယူပီတိအတြက္ သာျဖစ္သင့္။ ယခုေတာ့ ကမၻာ့ေအာင္ပြဲႀကီး ဆင္ႏႊဲခြင့္ရေသာ္လည္း လူလုံးမလွျဖစ္ၾကရပါ၏။ သင္ခန္းစာ ယူသင့္ေပသည္။ ယူတတ္လွ်င္ ရသည့္သင္ခန္းစာ ေကာင္းျဖစ္ေလသည္။

ကမၻာတစ္လႊား ေလာကီဘုံသား ေလာကသားတို႔သည္ အမွားအယြင္းမကင္းၾက။ အလြန္အကြၽံေျပာဆိုျပဳမူ ဆက္ဆံလုပ္ႀကံ ေတြးေတာ ေဆာင္ၾကဥ္းမႈေတြ ရွိတတ္ၾကသည္။ ပုထုဇဥ္လူသားမ်ား၏ အမူအက်င့္ဟု ဆိုရန္ရွိ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ လြန္ကဲျခင္းမရွိေအာင္ ထိန္းေက်ာင္းသည့္ က်င့္ဝတ္ေတြ၊ တာဝန္ေတြ၊ ဝတၱရားေတြ ျပ႒ာန္းထားျခင္းျဖစ္၏။ သာမန္အတိုင္းအတာအထိ ခြင့္လႊတ္သည္းခံ ႏိုင္ေသာ္လည္း အလြန္အကြၽံႀကီးႀကီးမားမား လုပ္ရပ္အတြက္ ခြင့္မလႊတ္ႏိုင္။ ထိုက္တန္သည့္ ေပးဆပ္မႈေတြ ျပဳၾကရသည့္ သာဓကမ်ား အထင္အရွားေပါမ်ား လွေပသည္။

လူ႔သဘာဝသည္ သာမန္အားျဖင့္ အတၱဟိတ-မိမိအက်ဳိးစီးပြားကို ေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ ပရဟိတ-အမ်ားအက်ဳိးကို သယ္ပိုးရြက္ေဆာင္ျခင္းႏွင့္ လြတ္လပ္လိုျခင္း တို႔ျဖစ္၏။ သာမန္လုပ္႐ုိးလုပ္စဥ္ ဤသုံးပါးက ဘာမွ်ေျပာဆိုစရာ မရွိေသာ္လည္း နယ္ကြၽံလာပါက ႐ိုက္ခတ္မႈျဖစ္လာသည္။ ဥပမာအတၱလြန္ကဲမႈသည္ မမွ်တေသာ သ႐ုပ္သကန္ျဖစ္လာ တတ္ေပရာ ထိခိုက္ေစ၏။

နယ္ကြၽံေသာမိမိ၏ လြတ္လပ္မႈသည္ တစ္ပါးသူကို ထိခိုက္ႏိုင္စရာရွိေၾကာင္း သတိမူသင့္ ေလသည္။ လူတစ္ဦးခ်င္းစီကို စိုးမိုးေပေသာ ကာယကံ၊ ဝစီကံ၊ မေနာကံတည္းဟူေသာ ကံသုံးပါးကို ေစာင့္ထိန္းရာတြင္ မွ်တဖို႔ျဖစ္၏။ ႐ုပ္ပိုင္းစိတ္ပိုင္း ဘဝႏွစ္မ်ဳိးစလုံးျဖစ္၏။ ေကာင္းျမတ္ သင့္ေလ်ာ္သည့္ဘက္၌ လြန္ကြၽံပါက လက္ခံႏိုင္ လက္ခံရမည္ျဖစ္ေသာ္၊ မသင့္ေသာ ႏွလုံးသြင္းမႈျဖင့္ အလြန္အကြၽံျပဳမူ ေျပာဆိုပါက အဆုံးသတ္မေကာင္း ရွိတတ္ေခ်သည္။

အင္းဝေခတ္စာဆုိ ရွင္မဟာရ႒သာရ၏ ဆုံးမစကားမ်ားစြာတြင္ ႏႈတ္လြန္သူမ်ား အပါယ္လားလိမ့္ဟု ဆိုပါ၏။ အေျပာလြယ္၊ ကတိေပးလြယ္၊ လြန္လြန္ကဲကဲေျပာဆုိ ႏႈတ္လြန္သူမ်ားကို သတိေပးျခင္း ျဖစ္ေလသည္။ႏႈတ္ေၾကာင့္ေၾက၊ လက္ေၾကာင့္ေသ ဟူေသာၾသဝါဒကုိ ေရွးလူႀကီးမ်ားက မၾကာခဏ သြန္သင္ေလ့ရွိေပသည္။ ႏႈတ္ႏွင့္လက္လြန္ ကြၽံမႈရလဒ္ကား ဆုိးက်ဳိးဘက္ဦးတည္သည္မွာ ထင္ရွားေလသည္။

ျဖစ္စဥ္ျဖစ္ရပ္အေျခခံ သေဘာလကၡဏာကို ေဖြရွာသင့္ေပ၏။ လူတုိ႔တြင္ ကိန္းေအာင္းေပေသာ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟတရားမ်ား လြန္ကဲမႈေၾကာင့္ဟု ဆုိခ်င္၏။ လမ္းၫႊန္ သေဘာတရားတစ္ခုတြင္ လူသည္ ေလာဘ၊ေဒါသ၊ ေမာဟသိပ္ မႀကီးသင့္ေၾကာင္း ဆုိထားေပ၏။ ရွိသင့္သည့္ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟကို လက္ခံႏုိင္ေသာ္လည္း အလြန္အမင္း ျဖစ္လာပါက အမွားကမၻာသုိ႔ ဦးတည္သြားေပသည္။

သိမ္းဆည္း ႏုိင္စြမ္းရွိဖုိ႔ ထိန္းေက်ာင္းသင့္ေပသည္။ ေခတ္အျမင္ေခတ္ အေတြးျဖင့္ ဥပမာျပဳရပါက မူးယစ္ေဆးအစ ေဆးလိပ္ကဟု ဆုိေပသည္။ မေျပာပေလာက္သည့္ အမူအက်င့္မွ အရွည္အၾကာသုံးစြဲရင္း ဘိန္းျဖဴ သုံးစြဲသည္ အထိျဖစ္လာပါက ဘိန္းျဖဴသမား အမွားကမၻာဆုိရ ေလာက္သည္အထိ ျဖစ္ႏုိင္ပါ၏။ အေသးအဖြဲမွ အလြန္အကြၽံပတ္သက္ လာျခင္းဆုိးက်ဳိးျဖစ္၏။

မ်က္ေမွာက္ကမၻာတြင္ လူတစ္ဦးခ်င္းစီမွ ႏုိင္ငံအခ်င္းခ်င္းအထိ ႀကံဳေတြ႕ရေသာ ျပႆနာမ်ား၊ ပဋိပကၡမ်ား၊ မႈခင္းမ်ားသည္ လြန္ကဲေသာ ေလာဘ၊ ေဒါသမ်ားေၾကာင့္ျဖစ္၏။ နယ္စပ္ျဖတ္ေက်ာ္ မႈခင္းျဖစ္ေသာ မူးယစ္ေဆးဝါး ဂုိဏ္းမ်ား၏ လႈပ္ရွားမႈသည္ ေလာဘကုိ အေတာမသတ္ ႏုိင္မႈျဖစ္၏။ ေဒါသကုိ မသိမ္းဆည္းႏုိင္ အလြန္အကြၽံျပဳမူမႈ ဒဏ္ကုိခံစားရေသာ ျပစ္မႈေတြမ်ားလွ၏။ အလြယ္တကူ အလြန္အကြၽံ ေျပာဆုိမႈသည္ ေနရာစုံတြင္ ေတြ႕ရ၏။ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရးကိစၥမ်ားတြင္ ေန႔စဥ္ႀကံဳေတြ႕ရ၏။ တစ္ခ်ိန္က ေခတ္စားခဲ့ေသာ ဝိသမေလာဘ သမားမ်ားဟူေသာ ေဝါဟာရသည္ စီးပြားေရးသားေကာင္မ်ားဟု ဆုိခ်င္၏။ ၾကမ္းကြၽံလွ်င္ ႏုတ္၍ရ၏။ ႏႈတ္ကြၽံလွ်င္ ႏုတ္၍မရဟူေသာ နီတိစကားသည္ က်င့္သုံးဖြယ္ ျဖစ္ေလသည္။

အလြန္အမင္း ကတိကဝတ္ ေပးတတ္ေသာ ဗီဇႏွင့္ဓေလ့ကိုေတြ႕ရ၏။ ခ်င့္ခ်င့္ခ်ိန္ခ်ိန္ ေျပာဆုိႏုိင္ပါမွ တန္ကာက်ေသာ ေခတ္ႀကီး ျဖစ္ေလသည္။ အစားကုိကုန္ေအာင္စား၊ စကားကုိ ကုန္ေအာင္မေျပာႏွင့္ဆုိသည့္ ေရွးလူႀကီးမ်ား၏အမွတ္အသားက လူမႈေရးတင့္တယ္ ေစသည္။ လူမႈေရးစကားသည္ ဥပမာေျပာရပါက ခ်စ္သူတုိ႔ဘဝတြင္ အထင္ႀကီးေအာင္ ကတိကဝတ္ေတြေပးခဲ့၏။ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ေတြထား၏။ သုိ႔ေသာ္ လက္ေတြ႕တြင္ ဘာမွ်ျဖစ္မလာလြန္ခဲ့ၿပီျဖစ္၏။ ထုိအခါ စိန္နားကပ္ႀကီး ပန္ရမလိုက့ဲသ႔ိုေသာ ဂီတေတးသံမ်ား ေပၚထြက္လာေလသည္။ အေသးအဖြဲ အလြန္အကြၽံဟုဆိုခ်င္က ဆုိႏုိင္ေလသည္။ ထုိ႔အတူ အေခ်းအငွား အေလာင္းအစားေတြ စီးပြားလူမႈအေထာက္အကူျပဳဖြယ္ ကိစၥေတြ၌ စကားလြန္သျဖင့္ ႐ုံးျပင္ကနား ေရာက္ၾကရေလသည္။

အလြန္အကြၽံျပဳမႈသည္ အစြန္းေရာက္မႈ ျဖစ္ႏုိင္၏။ တစ္ခ်ိန္က မ်က္ကန္းမ်ဳိးခ်စ္ဟူေသာ ေဝါဟာရေခတ္စားခဲ့၏။ သတိႀကီးစြာ ထားသင့္ေပသည္။ ယခုကမၻာတစ္ဝန္းတြင္ အစြန္းေရာက္ အၾကမ္းဖက္သမားမ်ားသည္ နယ္ကြၽံေသာ စိတ္ဓာတ္၊ ေလာဘ၊ အေတြးအေခၚ၊ မွားယြင္းေသာ အျမင္မ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္ေလရာ ႏွိမ္နင္းရဆဲျဖစ္၏။

တန္ေဆးလြန္ေဘး ဆုိသည့္အတုိင္း အတုိင္းအဆမရွိ အင္အားသုံးပါက အက်ဳိးယုတ္ျခင္း၊ စုိးရိမ္ေသာကျဖစ္ရျခင္း၊ အႏၲရာယ္ မကင္းျခင္းတုိ႔ကုိ ဆုံစည္းႏုိင္ေပသည္။ ေက်းလက္စကားတစ္ခုကဲ့သုိ႔ ခ႐ုခါးေတာင္း က်ဳိက္ဖမ္းစရာ မလုိပါ။ တစ္စိတ္လိုတစ္အိတ္ ျပဳျခင္းေၾကာင့္ အက်ဳိးနည္းရပါ၏။ ေကာင္းမြန္ေသာ ကိစၥမ်ား၌ပင္ သတိျပဳဆုိစကားမ်ား ရွိျပန္ေပသည္။ ေစတနာေရစီးကမ္း ၿပိဳလုိက္ျခင္းငွာ မသင့္။ ဝီရိယလြန္ေတာ့ ဥဒၵစၥ၊ သဒၶါလြန္ေတာ့ တဏွာကြၽန္ျဖစ္၊ သဒၶါလြန္းဆြမ္းေတာ္ ရပ္စသည္ျဖင့္ ေတြ႕ရဖူးေလသည္။

တည္ရွိေနဆဲ ယေန႔ကမၻာတြင္ လႈိင္းႀကီး ေလထန္ျမစ္ေရလွ်ံျခင္း၊ သမုဒၵရာေရျပင္ျမင့္ တက္ျခင္း၊ ငလ်င္ဒဏ္ခံရျခင္း၊ အေအးလြန္ျခင္း၊ အပူလႈိင္းျဖတ္ျခင္း စသည့္ဆုိးရြားသည့္ မ႐ႈမလွဒဏ္ခံစားရျခင္းမွာ လူသားတုိ႔၏
အရမ္းမဲ့ျပဳမူေသာ အက်ဳိးဆက္ျဖစ္၏။

သစ္ေတာမ်ား အဆမတန္ခုတ္ထြင္ သဘာဝ အရင္းအျမစ္သုံးစြဲ သယံဇာတ အမ်ဳိးမ်ဳိးကုိ သုံးစြဲၿပီး ျပန္လည္ ျဖည့္တင္းျခင္း၌ ခ်ဳိ႕တဲ့ျခင္းစသည့္ အေျခခံေၾကာင့္ျဖစ္ပါ၏။ ေနခ်င္စဖြယ္ သဘာဝအလွအပကုိ အလြန္အကြၽံသုံးစြဲတတ္ေသာ အသိဥာဏ္ ေကာင္းပုိင္ရွင္ လူသားေၾကာင့္ ပ်က္သုဥ္းျခင္းမျဖစ္သင့္ဟု ယူဆပါ၏။

ဘက္စုံလုပ္ငန္းတြင္ လက္ေတြ႕က်စြာက်င့္သုံး ဖုိ႔သြန္သင္ေသာ အဆုံးအမစကား ျမန္မာ့႐ုိးရာအတြက္ ထင္ရွားကြၽမ္းဝင္ ယဥ္ပါးၿပီးျဖစ္ပါ၏။ အလယ္အလတ္လမ္းစဥ္ မဇၩိမ ပဋိပဒါျဖစ္သည္။

ျမန္မာတုိ႔အတြက္ ေလာကီေလာကုတ္ ဆင္ျခင္ႏုိင္ရန္ သတိေပးၾသဝါဒ စြဲမွတ္စရာရွိ ၿပီးျဖစ္၏။ ရသတဏွာအတြက္ အရသာေျခာက္ပါး၊ အာ႐ုံေျခာက္ပါး၌ စြဲလမ္းမႈအလြန္ အကြၽံမျဖစ္ေစမႈကုိ ရည္ရြယ္ျခင္းျဖစ္၏။
ႀကံဳႀကိဳက္လာေသာ ေလာကဓံကုိ အလြန္အမင္း မခံစားရန္လည္း ပါဝင္၏။

မည္သည့္အရာ၌ပင္မဆုိ အလြန္အကြၽံ ေတြးဆလုပ္ကုိင္ ေဖာ္ေဆာင္ျခင္းသည္ အမွားအယြင္းမကင္း ႏုိင္ဟုဆုိခ်င္၏။ အားကစား သတင္းႏွင့္ ျပန္လည္နိဂုံးခ်ဳပ္လုိပါ၏။အာစင္ဝင္းဂါးသည္ အာဆင္နယ္အသင္းကုိ ၂၂ ႏွစ္ၾကာ ကုိင္တြယ္ခဲ့ၿပီး ယခုမေအာင္မျမင္ ထြက္ခြာရ၏။ ထုိအခါ အသင္းတြင္ ႏွစ္အေတာ္ၾကာ နစ္ျမဳပ္သျဖင့္ ေခ်ာင္ပိတ္မိ ခဲ့ေၾကာင္းဝန္ခံျခင္း ျဖစ္သည္။ ကုိယ့္ကုိယ္ကိုယ္ ျပန္လည္သုံးသပ္ျခင္း ျဖစ္ပါ၏။ ။

ျမဝတီေန႔စဥ္သတင္းစာ စာ (၁၃)

ညြန္႔ဟံ (ၾကဴေတာ)

#Themyawadydaily

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...