Social Icons

Pages

Tuesday, June 5, 2018

ျမန္မာ့ကုန္သြယ္မႈက႑ ဖ႔ြံၿဖိဳးတိုးတက္ေရး၊ ပို႔ကုန္တိုးျမႇင့္ တင္ပို႔ႏိုင္ေရး ျပည္ပႏိုင္ငံမ်ားသို႔ စီးပြားေရးသံမွဴးမ်ား ေစလႊတ္ေပးေရးစီစဥ္ေန



ေနျပည္ေတာ္ ၅-၆-၂ဝ၁၈

ျမန္မာ့ကုန္သြယ္မႈက႑ ဖံြ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ လာေစေရး၊ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား တုိးတက္မ်ားျပား လာေစေရး၊ ပုိ႔ကုန္တုိးျမႇင့္တင္ ပုိ႔ႏုိင္ေရးအတြက္ အေရွ႕ဥေရာပ၊ အေရွ႕အလယ္ပုိင္းေဒသ၊ အာဖရိကေဒသ၊ လက္တင္အေမရိက ေဒသစေသာ ျပည္ပႏုိင္ငံမ်ားသုိ႔ စီးပြားေရးသံမွဴးမ်ား၊ ကုန္သြယ္ေရး ကုိယ္စားလွယ္မ်ား ေစလႊတ္ေပးႏုိင္ေရး စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ ေနေၾကာင္း စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန၏ သတင္းမ်ားအရ သိရသည္။

လက္ရွိတြင္ စီးပြားေရးသံမွဴးႏွင့္ စီးပြားေရး ကုိယ္စားလွယ္ ၁၁ဦးထိ ကုန္သြယ္မႈမိတ္ဖက္ ႏုိင္ငံမ်ားသုိ႔ ေစလႊတ္ထားၿပီး ျဖစ္သည္။ ျပည္ပရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား၊ ကုန္သြယ္မႈက႑မ်ား ဖံြ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ လာေစေရးအတြက္ စီးပြားေရး သံမွဴးမ်ား၊ ကုန္သြယ္ေရး ကုိယ္စားလွယ္ ေစလႊတ္မႈကုိ ၂ဝ၁၈ခုႏွစ္ မွစ၍ စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနက လဲႊေျပာင္းတာဝန္ယူ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

စီးပြားေရးႏွင့္ကူးသန္း ေရာင္းဝယ္ေရးဝန္ၾကီး ဌာနအေနျဖင့္ ျပည္တြင္း ထုတ္ကုန္မ်ားကို ျပည္ပေစ်းကြက္မ်ားႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ေဆာင္ရြက္ ႏုိင္ေရးအတြက္ ျပည္နယ္ႏွင့္ တုိင္းေဒသႀကီးမ်ား၏ ၿမိဳ႕ေတာ္ ၁၂ ခုတြင္ ကုန္သြယ္မႈျမႇင့္တင္ေရး ဗဟုိဌာနမ်ား ထူေထာင္ကာ ေဒသထြက္ကုန္မ်ားကုိ ျပည္ပပ႔ိုကုန္မ်ား အျဖစ္တင္ပို႔ႏိုင္ေရး အတြက္လည္း ေဆာင္ရြက္လ်က္ရိွေၾကာင္း သိရသည္။

ထုိ႔ျပင္ ျမန္မာ့ပုိ႔ကုန္ ပုိမုိတင္ပုိ႔ႏုိင္ေရး အတြက္လည္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကုန္သည္ လမ္းတြင္ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ကုန္သြယ္မႈ ဗဟုိဌာန (International Trade Center) တစ္ခုထူေထာင္ကာ ျမန္မာ့ထြက္ကုန္ (Made in Myanmar) ျမႇင့္တင္ေရးအတြက္ ျပခန္းမ်ားဖြင့္လွစ္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ၿပီး ျပည္ပႏုိင္ငံမ်ားႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ေဆာင္ရြက္ ႏုိင္ေရးအတြက္ EU Help Desk၊ Korea Help Desk တို႔ကို ထူေထာင္ေဆာင္ရြက္သြား မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ျမန္မာ့ကုန္သြယ္မႈ က႑ဖံြ႕ၿဖိဳး တုိးတက္လာေစရန္ႏွင့္ ျမန္မာ့စီးပြားေရး ဖံြ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ လာေစေရးအတြက္ ခ်မွတ္ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ ႏုိင္ငံေတာ္၏ စီးပြားေရးမူဝါဒ ၁၂ရပ္ကုိ အေျခခံကာ က႑ေျခာက္ခု ခဲြျခားေဆာင္ရြက္ လ်က္ရွိသည္။ အဆုိပါက႑ ေျခာက္ရပ္မွာ ကုန္သြယ္မႈ ျမႇင့္တင္ေရး (Trade Promotion)၊ ကုန္သြယ္မႈ လြယ္ကူေခ်ာေမြ႕ေစေရး (Trade Facilitation)၊ ကုန္သြယ္မႈေစ့စပ္ ညိႇႏႈိင္းေရး (Trade Negotiation)၊ ကုန္သြယ္မႈဆုိင္ရာ ေျဖေလွ်ာ့ေပးေရး (Trade Liberalization)၊ ကုန္သြယ္မႈပညာေပးေရး (Trade Education) ႏွင္႔ စားသုံးသူ အကာအကြယ္ ေပးေရး (Consumer Protection)တုိ႔ျဖစ္သည္။

ထုိကဲ့သုိ႔ က႑မ်ားခဲြျခား ေဆာင္ရြက္ခဲ့သျဖင့္ လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ကုိင္ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ ယခင္ကထက္ ပုိမုိအဆင္ေျပစြာ ေဆာင္ရြက္ ႏုိင္ခဲ့သျဖင့္ ျမန္မာ့ကုန္သြယ္မႈ ပမာဏမွာလည္း တုိးတက္လာခဲ့ေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ကုန္သြယ္မႈအေျခအေနမ်ားမွာ ၂ဝ၁၆-၂ဝ၁၇ဘ႑ာႏွစ္တြင္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၉ ဒသမ ၂ဝ ဘီလီယံေက်ာ္သာ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခ့ဲရာမွ ၂ဝ၁၇-၂ဝ၁၈ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၃၃ ဒသမ၃၂ဘီလီယံေက်ာ္အထိ စံခ်ိန္တင္ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ခဲ့ေၾကာင္း၊ လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ျမန္မာ့ပုိ႔ကုန္ တုိးျမႇင့္တင္ပုိ႔ ႏုိင္ေရးအတြက္ အမ်ဳိးသားပုိ႔ကုန္မဟာဗ်ဴဟာ National Export Strategy-NES ကုိလည္း ခ်မွတ္ေဆာင္ရြက္ေနေၾကာင္း သိရသည္။

#Themyawadydaily

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...