Social Icons

Pages

Friday, April 6, 2018

နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးတြင္ နာမည္ေက်ာ္ စိန္တလံုးသရက္ကုိ အလုံးလိုက္ ေဆးစိမ္မႈမ်ား ယခုႏွစ္ထပ္မံ ျပဳလုပ္ပါက ေစ်းကြက္ပ်က္မည့္ အလားအလာမ်ား ရွိေန


ယခင္ႏွစ္ကထြက္ရွိသည့္ စိန္တလုံးသရက္သီးမ်ားကုိ ေတြ႕ရစဥ္။

မႏၱေလး ၆-၄-၂ဝ၁၈

တ႐ုတ္-ျမန္မာ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အမွတ္တံဆိပ္တစ္ခု ျဖစ္ေသာ စိန္တလံုးသရက္ကုိ ၿပီးခဲ့သည့္ ေစ်းကြက္ဖြင့္ခ်ိန္က အလံုးလိုက္ေဆး စိမ္ျခင္း၊ ေဆးတို႔ေရာင္းခ်ျခင္း မ်ားရွိခဲ့ၿပီး ယခုႏွစ္တြင္ ထပ္မံျပဳလုပ္ပါက သရက္ေစ်းကြက္ပ်က္မည့္ အလားအလာမ်ား ရွိေနသည္ဟု ျပည္တြင္းကုန္သြယ္မႈ ျမႇင့္တင္ေရးဦးစီးဌာန ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးမ်ဳိးသူက ေျပာျပသည္။

ၿပီးခ့ဲသည့္ႏွစ္က တန္ခ်ိန္ ၂၉ဝဝဝ ေက်ာ္တင္ပို႔ႏိုင္ခဲ့ၿပီး ယခုႏွစ္တြင္လည္း ယခင္ကအတိုင္း တင္ပို႔ႏိုင္ေရးအတြက္ ျပင္ဆင္မႈမ်ား ျပဳလုပ္လ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

ယမန္ႏွစ္ ေစ်းကြက္ဖြင့္ခ်ိန္က မရင့္မွည့္ဘဲတင္ပို႔ခဲ့ၿပီး ေဆးတုိ႔သည့္အဆင့္ကို ေက်ာ္လြန္ကာ ေဆးစိမ္သည္အထိ ျပဳလုပ္ေရာင္းခ်မႈမ်ား ရွိခဲ့သည္ဟု ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးက ေျပာျပသည္။

"ဒါကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ဘက္က လုပ္တာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ နယ္စပ္ကေန လုပ္တာပါ။ ေနာက္ၿပီး သူတို႔ဘက္မွာ အြန္လိုင္းကေန အေရာင္းအဝယ္လုပ္ တာကလဲ တိုးတက္ေနေတာ့ သရက္သီးကို အြန္လိုင္းကမွာတယ္။ အဲဒီမွာပဲေပၚဦးေပၚဖ်ား သရက္ေစ်းေကာင္းခ်ိန္မွာ ေဆးစိမ္ၿပီး ေရာင္းၾက ေတာ့တာပါပဲ" ဟု ၎က ဆိုသည္။

ေစ်းကြက္သုိ႔ အမ်ားဆံုး တင္ပုိ႔လ်က္ရွိသည့္ စိန္တလံုး၊ ျမေက်ာက္၊ ေရႊဟသၤာ၊ ရင္ကြဲတို႔ျဖစ္ၿပီး စိန္တလံုးသရက္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အမွတ္တံဆိပ္အျဖစ္ နာမည္ေက်ာ္ၾကားသည္။ စိန္တလံုးသရက္ကို မႏၲေလးတိုင္းေဒသႀကီး ေက်ာက္ဆည္၊ ျမစ္သား၊ ဟံျမင့္မိုရ္၊ မိတၳီလာၿမိဳ႕နယ္တို႔မွ အမ်ားဆံုး ထြက္ရွိၿပီး အရည္အေသြးမွာလည္း အေကာင္းဆံုးျဖစ္သည္။ ယမန္ႏွစ္က နယ္စပ္တြင္ ေဆးစိမ္၍ တ႐ုတ္ေစ်းကြက္သို႔ တင္ပို႔ခ်ိန္တြင္ အေပၚယံရင့္မွည့္ ေသာ္လည္း အတြင္းပိုင္းစိမ္းေနေသာ စိန္တလံုး သရက္သီးမ်ား ခ်ဥ္သည္ဟု အြန္လိုင္းေစ်းကြက္တြင္ ပ်ံ႕ႏွံ႔ကာ လူႀကိဳက္က်ဆင္း ခဲ့သည္။

"ဒါက နယ္စပ္မွာ ျဖစ္ခ့ဲတ့ဲ အေျခအေနပါ။ နာမည္လဲပ်က္ပါတယ္။ ေစ်းကြက္ၾကီး ပ်က္သြားမွာလဲ စိုးရိမ္ရပါတယ္"ဟု ဦးမ်ဳိးသူက ေျပာျပသည္။

စီးပြားေရးနယ္ပယ္တြင္ ကုန္သည္မ်ား မမွန္ကန္ျခင္းႏွင့္ က်င့္ဝတ္ မလိုက္နာျခင္းတို႔ေၾကာင့္ မိမိႏိုင္ငံ၏ အမွတ္တံဆိပ္ဆံုး႐ံႈးမႈ မ်ဳိးမျဖစ္ေပၚရန္ အေရးႀကီးသည္ဟု ၎က ဆက္လက္ ေျပာျပသည္။

ယခုႏွစ္တြင္ သရက္သီးကို မရင့္မွည့္မီ ခူးဆြတ္ျခင္း မျပဳလုပ္ရန္အတြက္ ၿခံရွင္မ်ားကုိ အသိပညာေပးမႈမ်ား လုပ္ေဆာင္ေနၿပီး မတ္ ၃ဝ ရက္မွစတင္ကာ ၿခံမ်ားအေရာက္ ကြင္းဆင္းမႈမ်ား ျပဳလုပ္ေနသည္ဟု စားသံုးသူ ေရးရာဦးစီးဌာနမွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာျပသည္။

"အဓိကကေတာ့ မႏၲေလးတိုင္း ေဒသႀကီးအတြင္းက သရက္ၿခံေတြကို အေရာက္သြားၿပီး အသိပညာေပးလုပ္ငန္း ေတြလုပ္ေနပါတယ္" ဟုအဆုိပါ တာဝန္ ရိွသူကဆက္လက္ ေျပာျပသည္။

ယခုႏွစ္ေစ်းကြက္တြင္ သရက္ၿခံတစ္ၿခံက ေဖာက္ၿပီး ေဆးစိမ္လွ်င္လည္း ေစ်းကြက္ကို မ်ားစြာထိခိုက္ လာႏိုင္သည့္ အေျခအေန ျဖစ္သည္ဟု ၎က ေျပာျပသည္။

စိန္တလံုး ေစ်းကြက္ ပ်က္သည္ႏွင့္ အျခားသရက္မ်ဳိးမ်ား၏ ေစ်းကြက္လည္း ပ်က္စီးသြားမည္ျဖစ္ၿပီး သရက္အိတ္စ္ပို႔၏ ၉၉ ရာခိုင္ႏႈန္းသည္ တ႐ုတ္ေစ်းကြက္က အဓိကျဖစ္ကာ စင္ကာပူႏွင့္ ထိုင္ဝမ္ေစ်းကြက္မွာ အနည္းငယ္ သာရွိသည္ဟု ဦးမ်ဳိးသူက ေျပာျပသည္။

သရက္ႏွင့္ ေထာပတ္သီးတို႔သည္ Value Added ျပဳလုပ္ရလြယ္ကူသည့္ သီးႏွံမ်ား ျဖစ္ကာ ဖရဲသီးမွာ တန္ဖိုးျမႇင့္ထုတ္လုပ္ရန္ အဆင္မေျပသည့္ သီးႏွံျဖစ္ေၾကာင္း၊ သရက္သည္ အႏွစ္ထုတ္ျပဳလုပ္ႏိုင္ၿပီး ေထာပတ္သီးကို အလွကုန္ ပစၥည္းထုတ္လုပ္ရန္ အတြက္ အသံုးမ်ားေၾကာင္း၊ ထို႔ျပင္ သရက္သီးကုိ သရက္ပ်ဥ္အျဖစ္ အဆင့္မီ ထုတ္လုပ္ျခင္းမွာ ေရာင္းတန္းဝင္တစ္မ်ဳိး ျဖစ္ျပီး သရက္သီးမွာ ေစ်းကြက္ၾကီး မားေၾကာင္း၊ သ႔ုိေသာ္ အဆင့္မီ ထုတ္လုပ္ႏိုင္ရန္ Business Environment ျဖစ္သည့္ ထုတ္လုပ္မႈႏွင့္ ေစ်းကြက္ကို ခ်ိတ္ဆက္ႏိုင္မည့္ လုပ္ငန္းစဥ္မွာ အေရးႀကီးေၾကာင္း ဦးမ်ဳိးသူက ဆိုသည္။

သစ္သီးဝလံမ်ားကို Fresh Fruit အျဖစ္ တင္ပို႔လွ်င္ ႏိုင္ငံတကာ အသိအမွတ္ျပဳ လက္မွတ္မ်ား၊ က်န္းမာေရးႏွင့္ ညီၫြတ္ေၾကာင္း ေထာက္ခံခ်က္မ်ား မျဖစ္မေနလိုအပ္ၿပီး ထိုအဆင့္သို႔ မေရာက္ေသးမီ ေစ်းကြက္မပ်က္ရန္ အေရးႀကီးသည္ဟု သိရသည္။

ျပည္ပသို႔ Fresh Fruit အျဖစ္ ေရာင္းခ်ႏိုင္ေရးအတြက္ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရးတြင္ အေအးခန္းပါသည့္ ကြန္တိန္နာမ်ားလို အပ္ၿပီး အေအးခန္း သိုေလွာင္႐ံုမ်ားလည္း မရွိမျဖစ္ လိုအပ္သည္ဟု ဦးမ်ဳိးသူက ဆိုသည္။

၎တ႔ုိသည္ ကုန္သြယ္ေရး အတြက္ မရိွမျဖစ္လုိအပ္သည့္ စီးပြားေရး အေဆာက္အအုံမ်ား၊ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားျဖစ္ၿပီး ေစ်းေကာင္းရရန္ႏွင့္ အရည္အေသြး ေကာင္းရန္လိုသည္ဟု ဆိုေသာ္လည္း အေျခခံ အခ်က္အလက္မ်ား မျပည့္စံုျခင္းေၾကာင့္ ကုန္သြယ္မႈတြင္ ဆံုး႐ံႈးမႈမ်ား ျဖစ္ေနရသည္ဟု ဦးမ်ဳိးသူက ဆိုသည္။

တ႐ုတ္ႏုိင္ငံသုိ႔ သရက္သီးကို တရားဝင္ တင္ပို႔ႏိုင္ရန္ လိုအပ္သည့္ အဆင့္မ်ားစြာရွိၿပီး ေစ်းကြက္ရွိေသာ္လည္း ေစ်းကြက္တြင္း ဝင္ေရာက္ႏိုင္ရန္ အဆင့္မ်ားစြာ ျဖတ္သန္းရဦးမည္ ျဖစ္သည္။ သစ္သီးဝလံ ေစ်းကြက္သည္ က်ယ္ျပန္႔ေသာ ေစ်းကြက္ရွိၿပီး တင္ပို႔ႏိုင္မႈ အေျခအေနမွာ တိုးတက္မႈမ်ားစြာ ရွိေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္ ျဖတ္သန္းရမည့္ Business Environment လမ္းေၾကာင္းမ်ားလည္း မ်ားစြာရိွေန ေသးေၾကာင္းႏွင့္ သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္မႈ စရိတ္မ်ား၊ ကုန္ထုတ္လုပ္မႈ စရိတ္မ်ားႏွင့္ မ်ဳိးေစ့၊ ေျမၾသဇာ ေစ်းႏႈန္းမ်ားလည္း က်ဆင္းရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း သိရသည္။

#Yadanarpondaily

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...