Social Icons

Pages

Monday, December 12, 2016

ထရမ့္ပ္ လက္ထက္ အေမရိကန္မီဒီယာတုိ႔ ဘယ္ဘက္လုိက္ယိမ္းမလဲ ?



( ရွိန္းထက္ )

အေမရိကန္တြင္ မွန္းခ်က္ႏွင့္ ႏွမ္းထြက္ မကိုက္ဘဲ တက္တက္စင္ေအာင္ လြဲသည့္ သမုိင္းဝင္ ေရြးေကာက္ပြဲကို ျပပါဆိုလွ်င္ ၂ဝ၁၆ ခုႏွစ္ ႏုိဝင္ဘာလတြင္ က်င္းပေသာ ေဒၚနယ္ထရမ့္ပ္ ႏွင့္ ဟီလာရီ ကလင္တန္ တို႔၏ သမၼတ ေရြးေကာက္ပြဲကို ျပရမည္ ျဖစ္သည္။ ဝါရင့္ ႏုိင္ငံေရးပညာရွင္ မ်ားႏွင့္ ႏုိင္ငံတကာ ႏုိင္ငံေရးသမုိင္း သုေတသီမ်ား အားလံုးက ကလင္တန္သာ ႏုိင္မည္ဟု ခန္႔မွန္းထားၾက ခ်ိန္တြင္ ေဒၚနယ္ထရမ့္ပ္ က မဲအေရအတြက္ အသာစီးျဖင့္ ကလင္တန္ကို အႏုိင္ရရွိ ခဲ့သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ထရမ့္ပ္၏ ေအာင္ျမင္ျခင္း သည္ ႐ုရွားတို႔ လက္ခ်က္မကင္း ဟု ေဝဖန္သံမ်ားပင္ ထြက္ေပၚလာရသည္။ မည္သို႔ပင္ဆိုေစ ထရမ့္ပ္သည္ ၂ဝ၁၇ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီ ၂ဝ ရက္တြင္ သမၼတတာဝန္ကို စတင္ထမ္းေဆာင္ ေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။ ထိုေနရာတြင္ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ ေကာင္းသည့္ ေမးခြန္းတစ္ခု က်န္ရွိေနေသးသည္။ အိုဘားမား ကပင္ ေထာက္ခံလြန္းကာ သမၼတ စီးေတာ္ယာဥ္ Air Force One ႏွင့္လိုက္ၿပီး မဲဆြယ္ေပးခဲ့ ရသူ ကလင္တန္အား ေကာင္းေၾကာင္းေရးကာ ထရမ့္ပ္ မေကာင္းေၾကာင္းေရး၊ ထရမ့္ပ္ကို ဆဲဆိုသည့္ အခါတြင္ မ်က္ႏွာဖံုး စာမ်က္ႏွာ၌ ေဖာ္ျပသည့္ ကလင္တန္ ဘက္ကို လိုက္ခဲ့ေသာ မီဒီယာမ်ားသည္ ယခု ထရမ့္ပ္သမၼတ ျဖစ္လာသည့္ အခါ ဘာလုပ္မွာလဲ ဟူသည့္ ေမးခြန္းပင္ ျဖစ္သည္။

သမၼတ မဲဆြယ္ပြဲမ်ား ျပဳလုပ္ေနစဥ္ အေတာအတြင္း ေဒၚနယ္ထရမ့္ပ္ ၏ ဘက္ေတာ္သား ျဖစ္ေသာ မီဒီယာဟူ၍ မထင္မရွား မီဒီယာမ်ားသာ ရွိသည္။ ကမၻာေက်ာ္ မီဒီယာႀကီးမ်ားက ကလင္တန္မွ ကလင္တန္ ျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။ အေမရိကန္တြင္ ရွိေသာ မီဒီယာ ၅ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း ေက်ာ္သည္ ကလင္တန္ဘက္မွ ရပ္တည္ၾကသည္။ ယခု ကမၻာေက်ာ္ Time မဂၢဇင္းက ေရြးေကာက္ပြဲ ႏိုင္သည့္ သမၼတေလာင္း ေဒၚနယ္ထရမ့္ပ္ ကို ထူးထူးျခားျခား အသိအမွတ္ျပဳ ရသည့္ Person of the Year အျဖစ္ ေရြးခ်ယ္လိုက္သည္။ ဟီလာရီ ကလင္တန္၊ ႐ုရွား သမၼတပူတင္၊ ဥေရာပသမဂၢမွ ၿဗိတိန္ ေအာင္ျမင္စြာ ခြဲထြက္ႏုိင္ေရး စည္း႐ံုးႏုိင္သည့္ ယူကစ္ပါတီ ေခါင္းေဆာင္ ႏုိင္ဂ်ယ္ဖရာ့ခ်္ ႏွင့္ ေဖ့ဘြတ္ စီအီးအို မာ့က္ဇူကာဘတ္ တို႔ကိုေက်ာ္ၿပီးမွ ထရမ့္ပ္ ကို ေရြးခ်ယ္ျခင္း ျဖစ္သည္။

၄င္းသည္ အေမရိကန္ မီဒီယာတို႔၏ ခ်က္ခ်င္း ေျပာင္းလဲ သြားသည့္ ေျပာင္းလဲမႈျဖစ္သည္။ ေရြးေကာက္ပြဲ တုန္းတြင္ ထရမ့္ပ္ အႏုိင္မရေစေရး အတြက္ ၄င္းတို႔ကပင္ မဲဆြယ္ၾကေသာ မီဒီယာမ်ားသည္ ယခု ထရမ့္ပ္ ဘက္ေတာ္သား ျဖစ္ရန္ ျပန္လည္ႀကိဳးစား ေနၾကျပန္ၿပီ ျဖစ္သည္။ ထရမ့္ပ္က ေရြးေကာက္ပြဲႏုိင္ရန္ မီဒီယာကို အသံုးခ် သည္ဆိုလွ်င္ မွားမည္ မဟုတ္ေပ။ ကလင္တန္က စာမ်က္ႏွာေပၚတြင္ သမၼတ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ၄င္း၏ ေအာင္ႏုိင္ေရး ေၾကာ္ျငာမ်ား ထည့္ၿပီးမဲဆြယ္သည္။ ထို အတြက္ပင္ ေဒၚလာသန္းခ်ီ ကုန္ခဲ့ရသည္။ ကလင္တန္၏ မဲဆြယ္ပြဲ အသံုးစရိတ္ သည္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၁ ဒသမ ၄ ဘီလီယံ ျဖစ္သည္။ ထရမ့္ပ္ က ၉၃၂ ဒသမ ၃ သန္းသာ ကုန္သည္။ ထရမ့္ပ္က စာမ်က္ႏွာေပၚတြင္ ပါလာရန္ ေရြးေကာက္ပြဲ မဲဆြယ္စဥ္ ၄င္း၏ ပါးစပ္ကိုသာ အသံုးခ်သည္။ ထရမ့္ပ္၏ ၾကမ္းတမ္းေသာ စကားလံုး မ်ားေၾကာင့္ မီဒီယာမ်ား၏ ေရွ႕မ်က္ႏွာဖံုးတြင္ ပါလာၿပီး ထရမ့္ပ္အတြက္ အခမဲ့ ေၾကာ္ျငာၿပီးသား ျဖစ္သည္။

ပိုက္ဆံေပးၿပီး ေၾကာ္ျငာမဲဆြယ္ သည့္ ကလင္တန္ သည္ ေရွ႕မ်က္ႏွာဖံုးတြင္ ထရမ့္ပ္ကဲ့သို႔ ေခတ္မစားေပ။ ကလင္တန္ အဖို႔ ေရြးေကာက္ပြဲ မဲဆြယ္သည့္ အသံုးစရိတ္ေငြ အားလံုး တစ္ျပားတစ္ခ်ပ္ မွျပန္မရခဲ့ေပ။ ထရမ့္ပ္က ေရြးေကာက္ပြဲ အတြင္း Great America Again ဟူ၍ ဦးထုပ္ေရာင္းျခင္း၊ စာအုပ္ထုတ္ျခင္းျဖင့္ ေဒၚလာသန္းႏွင့္ခ်ီ ဝင္ေငြ ရရွိေသးသည္။ စီးပြားေရးသမား ေဒၚနယ္ထရမ့္ပ္ ၏ ဗ်ဴဟာမ်ားပင္ ျဖစ္သည္။ ၄င္းကို မေထာက္ခံသည့္ မီဒီယာမ်ားတြင္ က႑တစ္ခု အေနျဖင့္ အႀကီးအက်ယ္ ေခါင္းစဥ္ အမည္းႀကီး မ်ားျဖင့္ လူသိမ်ားေအာင္ ထရမ့္ပ္ လုပ္ႏုိင္ခဲ့သည္။ ပိုက္ဆံလည္း မကုန္ ေၾကာ္ျငာၿပီးသား လည္းျဖစ္ ေရဘူးလည္း မေပါက္ ေရလည္း ပါသည့္ ထရမ့္ပ္၏ ဗ်ဴဟာေျမာက္သည့္ အကြက္ပင္ ျဖစ္သည္။

ယခု ထရမ့္ပ္ဘက္ကို မီဒီယာမ်ား ယိမ္းလာေနၿပီဟု ဆိုရမည္ျဖစ္သည္။ နာမည္ႀကီး စာရင္းဝင္မီဒီယာ မ်ားကေဝဖန္ေရး ေဆာင္းပါးမ်ားတြင္ ယခင္ကေလာက္ ထရမ့္ပ္ကို ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ေဝဖန္ဖို႔ေဝးစြ၊ ထရမ့္ပ္ႏွင့္
ဆန္႔က်င္ဘက္ အေရးအသား မ်ားကိုပင္ ေရွာင္လာၾကၿပီ ျဖစ္သည္။ ယခင္က ထရမ့္ပ္ကုိ တတိယ ကမၻာစစ္ ဖန္တီးႏုိင္သူ၊ ကမၻာကို ဒုကၡေပးမည့္ သမၼတ စသည္ျဖင့္ ျပင္းထန္ေသာ ေဝဖန္ခ်က္ မ်ားသည္ ယခု အစအနပင္ မၾကားရ ေတာ့ေပ။

ကမၻာတြင္ စံျပျဖစ္ေနေသာ အေမရိကန္မီဒီယာ မ်ား၏ မဟာ ဘက္လိုက္မႈႀကီး ျဖစ္သည္။ မီဒီယာတို႔၏ ဘက္လိုက္မႈသည္ အေမရိကန္ ေရြးေကာက္ပြဲ မ်ားတြင္ ရွားပါးလွသည္။ ထရမ့္ပ္ႏွင့္ ကလင္တန္တို႔ ေရြးေကာက္ပြဲ မွသာ ထင္ထင္ရွားရွားႀကီး ေပၚလာျခင္း ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း ၄င္းတို႔ မျဖစ္ေစခ်င္သူက သမၼတ တစ္ေယာက္ ျဖစ္သြားခဲ့သည္။

၄င္းတို႔သာမက ႏုိင္ငံတကာ မီဒီယာမ်ားကေရာ ေဝဖန္သူမ်ား ကပါ အေမရိကန္ သမၼတ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ကလင္တန္ သာႏုိင္မည္။ ထရမ့္ပ္ကေတာ့ သမၼတျဖစ္ရန္ မထုိက္တန္၊ ကလင္တန္ က သူ႔သက္တမ္း ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားကို ႏိုင္ငံေရး လုပ္လာသူ၊ ထရမ့္ပ္က ႏိုင္ငံေရးထဲ အခုမွဝင္လာသူ စီးပြားေရး ဦးေႏွာက္သာ ရွိသည္ စသည္ျဖင့္ ကလင္တန္ဘက္က သာမဲအမ်ားစု ျဖစ္ေနခဲ့သည္။ ထိုမွ်မကေသး ႀကိဳတင္စစ္တမ္း ေကာက္ယူမႈ မ်ားတြင္ ကလင္တန္က ထရမ့္ပ္ထက္၂ဝ ရာခုိင္ႏႈန္းေက်ာ္ ေထာက္ခံမဲ ကလည္း သာေနေသးသည္။ အေမရိကန္ ျပင္ပကမၻာ တြင္လည္း ထရမ့္ပ္ ဘက္ေတာ္သား ဟူ၍ လက္ခ်ဳိးေရတြက္၍ ရသည္။ အမ်ားစုကေတာ့ ကလင္တန္ မွ ကလင္တန္ ျဖစ္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ေရြးေကာက္ပြဲ နီးလာေလေလ ကလင္တန္၏ ေထာက္ခံမဲမ်ား က်ဆင္းေလေလ ျဖစ္ခဲ့သည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ကလင္တန္ ေထာက္ခံမႈ ႏွင့္ထရမ့္ပ္ ေထာက္ခံမႈၾကား ကြာဟမႈသည္ ၅ ရာခုိင္ႏႈန္း ေလာက္သာ ရွိသည္။

အမွန္တကယ္ ေရြးေကာက္ပြဲ က်င္းပခ်ိန္တြင္ ထရမ့္ပ္ က မဲအေရအတြက္ အသာျဖင့္ ကလင္တန္ ကို ႏုိင္သည္။ ကလင္တန္ အတြက္ ဖိအားမ်ားက အီးေမးလ္မ်ားကို ဖ်က္ခဲ့မႈ၊ ထို႔ျပင္ ၄င္းခင္ပြန္း ဘီလ္ကလင္တန္ သမၼတျဖစ္စဥ္ ႏုိင္ငံေရးတြင္ ဝင္ေရာက္ စြက္ဖက္မႈ၊ ဘီလ္ကလင္ တန္ ျပည္နယ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး လုပ္စဥ္ မိန္းမ႐ႈပ္မႈ၊ ထိုအမႈကို ကလင္တန္က ၄င္း၏ဥပေဒ ကုမၸဏီျဖင့္ေျဖရွင္းမႈ စသည့္လုပ္ရပ္ မ်ားသည္ ေရြးေကာက္ပြဲ က်င္းပခါနီးမွ အလွ်ဳိအလွ်ဳိ ေပၚထြက္ လာသည္။

ထိုအခ်ိန္တြင္ CIA ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး က ကလင္တန္ ကို အီးေမးလ္ကိစၥ အတြက္ ျပန္လည္ တရားစြဲမည္ဟု ဆိုလိုက္ေသာအခါ ကလင္တန္အတြက္ ေထာက္ခံမဲသည္ ထပ္ေလ်ာ့သြား ရျပန္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း မီဒီယာတို႔သည္ ထရမ့္ပ္ႏွင့္ ယွဥ္လွ်င္ ကလင္တန္မွ ကလင္တန္ ျဖစ္ေနၾက ေသးသည္။

ထရမ့္ပ္ ေကာင္းေၾကာင္း ဆိုလွ်င္ ေဖာ္ျပရန္ ဝန္ေလး ေနသေလာက္ မေကာင္းေၾကာင္း ဆိုလွ်င္ ေရွ႕ဆံုး ကေဖာ္ျပၾကသည္။ ယခုေတာ့ ၄င္းတို႔ မျဖစ္ေစခ်င္သည့္ ထရမ့္ပ္ သမၼတ ျဖစ္လာေသာအခါ ထိုအခ်ိန္က ဘက္လိုက္ခဲ့ေသာ အေမရိကန္မီဒီယာ တို႔အေနျဖင့္ ဘယ္ဘက္ ထပ္ယိမ္းဦးမလဲ ဟူသည့္ ေမးခြန္းသည္ ေစာင့္ၾကည့္ရန္ ျဖစ္လာေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ရ ပါသည္။

ျမ၀တီေန႔စဥ္သတင္းစာ ၊ စာ(၂၄)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...