ရန္ကုန္ ၊ ၁၈-၈-၂ဝ၁၅
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈ ေလ်ာ့က် ေစေရးအတြက္ မီးပြိဳင့္ လမ္းဆံုမ်ား၌ ကားလမ္းကူး ခံုးေက်ာ္တံတားမ်ား တည္ေဆာက္လ်က္ ရွိရာ အင္းစိန္ပန္းၿခံ အနီး တည္ေဆာက္လ်က္ ရွိေသာ ရထားလမ္း ခံုးေက်ာ္တံတား အမွတ္(၂) အင္းစိန္ ဖြင့္ပဲြကို ယမန္ေန႔ နံနက္ပိုင္းတြင္ က်င္းပသည္။
ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန ၊ ျမန္မာ့မီးရထား အေနျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ ရထားလမ္းကို ၁၉၅၉ ခုႏွစ္တြင္ စတင္ဖြင့္လွစ္ ေပးခဲ့ၿပီး ယေန႔အထိ ဘူတာ ၃၈ ဘူတာ၊ ကားလမ္းကူး Level Crossing ၂၅ ခုႏွင့္ ယခုဖြင့္လွစ္ သည့္ အင္းစိန္ခံုးေက်ာ္ တံတား အပါအဝင္ ကားလမ္းကူး ခံုးေက်ာ္တံတား ၂၃ စင္း တည္ေဆာက္ ေပးၿပီး ျဖစ္သည္။ယခုအခါ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ လက္ရွိ လူဦးေရသည္ ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ သန္းေခါင္ စာရင္းအရ ၇ ဒသမ ၄ဝ သန္းခန္႔ရွိၿပီး ေန႔စဥ္ ခရီးသြားဦးေရ တိုးတက္ လာသည္ႏွင့္ အမွ် ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ အသံုးျပဳမႈ မ်ားလာသျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း၌ အထူးသျဖင့္ လွည္းတန္း၊ ေျမနီကုန္း၊ ေရႊဂံုတုိင္၊ တာေမြႏွင့္ အင္းစိန္လမ္းဆံု ေနရာမ်ားတြင္ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈ အမ်ားဆံုး ေနရာ ျဖစ္လာပါေၾကာင္း၊ ယေန႔ အေျခအေနမွာ ဧရာဝတီတိုင္း ေဒသႀကီးအတြင္း လမ္းပန္းဆက္သြယ္မႈ ဖံြ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ လာၿပီး ရန္ကုန္တုိင္း ေဒသႀကီး အတြင္းသို႔ ကုန္းလမ္းျဖင့္ ကုန္စည္ စီးဆင္းမႈ ပိုမိုမ်ားျပား လာျခင္း၊ လႈိင္သာယာ ႏွင့္ ေရႊျပည္သာ ၿမိဳ႕နယ္တို႔ အတြင္းရွိ စက္မႈဇုန္မ်ား ဖံြ႕ၿဖိဳး လာသည္ႏွင့္ အတူ ၿမိဳ႕ျပနယ္ေျမ ဖံြ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ လာျခင္း တို႔ေၾကာင့္ အင္းစိန္ၿမိဳ႕နယ္ ကိုျဖတ္သန္းၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္သို႔ ကုန္စည္ စီးဆင္းမႈႏွင့္ ယာဥ္ဝင္ထြက္ သြားလာမႈ ပိုမိုမ်ားျပား လာ၍ ယာဥ္ေၾကာ က်ပ္တည္းလာျခင္း တို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာ့ မီးရထားမွ လက္ရွိ ႏွစ္လမ္းသြား ရထားလမ္း ခံုးေက်ာ္တံတား ႏွင့္ မလံုေလာက္ သျဖင့္ ေနာက္ထပ္ ႏွစ္လမ္းသြား ခံုးေက်ာ္တံတား အသစ္ တစ္စင္းကို မူလတံတား အေဟာင္းႏွင့္ ယွဥ္လ်က္ ထပ္မံတိုးခ်ဲ႕ တည္ေဆာက္ရျခင္း ျဖစ္သည္။
အင္းစိန္ခံုးေက်ာ္ တံတားအမွတ္(၂) မွာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ယာဥ္ေၾကာ က်ပ္တည္းမႈကို ကူညီေျဖရွင္း ေပးႏိုင္မည့္ တံတားသစ္ တစ္စင္းျဖစ္ၿပီး လႈိင္သာယာ၊ ေရႊျပည္သာ၊ အင္းစိန္ စသည့္ၿမိဳ႕နယ္မ်ား ဘက္မွ ျပည္သူမ်ား ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း သို႔ စိတ္ခ်မ္းေျမ့စြာ သြားလာႏိုင္ ေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။
အဆုိပါ အင္းစိန္ခံုးေက်ာ္ တံတားသစ္သည္ လႈိင္သာယာ ဘက္ျခမ္းမွ ေစာ္ဘြားႀကီးကုန္း ဘက္သို႔ လည္းေကာင္း၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ဗဟိုလမ္းသို႔ လည္းေကာင္း သြားလာႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ တံတား၏ အလ်ားမွာ ပင္မတံတား ၁၅၅၇ ေပရွိၿပီး လမ္းခဲြ တံတားမွာ ၆ဝ၃ ေပ၊ တံတား အက်ယ္မွာ ႏွစ္လမ္းသြား ၃၄ ေပရွိၿပီး လူသြားလမ္း တစ္ဖက္ တစ္ခ်က္ ၃ ေပ၊ ရန္ကုန္ဘက္ ၁၂၃ ေပ ျဖစ္သည္။ ရထားလမ္း ကင္းလြတ္အျမင့္ ၂ဝ ေပ ၁ဝ လက္မျဖစ္ၿပီး ကားလမ္း ကင္းလြတ္အျမင့္ ဗဟိုလမ္းဘက္ ၁၈ ေပ ၈ လက္မႏွင့္ ေအာက္ မဂၤလာဒံု လမ္းဘက္ ၁၉ ေပ ၁ဝ လက္မျဖစ္ကာ တံတား ခံႏိုင္ဝန္မွာ ၇၅တန္ ျဖစ္သည္။
ျမ၀တီေန႔စဥ္ ၊ စာ(၁၆)
#Themyawadydaily
No comments:
Post a Comment