Social Icons

Pages

Friday, April 10, 2015

ပညာေခတ္၏ စိန္ေခၚမႈကုိ ရင္ဆုိင္


ပညာေခတ္၏ စိန္ေခၚမႈကုိ ရင္ဆုိင္

ပညာေခတ္၏ စိန္ေခၚမႈ မ်ားကို ရင္ဆိုင္ ေက်ာ္လႊားႏိုင္ရန္ အတြက္ အစဥ္ေလ့လာ သင္ယူေနေသာ လူ႕ေဘာင အဖြဲ႕အစည္းကို တည္ေထာင္ၾက ရမည္ ျဖစ္သည္။ အစဥ္ေလ့လာ သင္ယူေနေသာ လူ႔ေဘာင္ အဖြဲ႕အစည္း ျဖစ္ေပၚလာ ေစရန္ တည္ေဆာက္ ရာတြင္ အေျခခံက်ေသာ အဓိက အေၾကာင္းရင္းမွာ လူတိုင္း စာတတ္ေျမာက္ေရး ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အဓိက အေၾကာင္းရင္း ျဖစ္ေသာ လူတိုင္း စာတတ္ေျမာက္ေရး လုပ္ငန္းကို အမ်ဳိးသားေရး တာဝန္အျဖစ္ ခံယူၿပီး လူထု လူတန္းစား အားလံုး ပါဝင္သည့္ လူထု လႈပ္ရွားမႈ အသြင္ျဖင့္ အင္တုိက္ အားတိုက္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိသည္။

လူတိုင္း စာတတ္ေျမာက္ေရး အတြက္ စာမတတ္ေသး သူမ်ားကို စာတတ္ေျမာက္ ေစရန္ သင္ၾကား ေပးၾကရမည္ ျဖစ္သည္။ ထို႔ျပင္ ႏိုင္ငံေတာ္ အေနျဖင့္ မူလတန္းပညာ မသင္မေနရ စနစ္၊ အခမဲ့ မူလတန္းပညာ သင္ၾကားေရး တို႔ကို ေဖာ္ေဆာင္လ်က္ စာမတတ္သူ ပေပ်ာက္ေရးကို ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိသည္။ စာမတတ္သူ မ်ားသည္ စာမသင္ခဲ့ ရေသာေၾကာင့္ စာမတတ္ခဲ့ ရျခင္းျဖစ္သည္။ စာသင္ရမည့္ အရြယ္တြင္ စာသင္ယူ ရမည့္ အခြင့္အေရး မရရွိခဲ့ ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

စာမတတ္သူမ်ား ၾကြင္းက်န္ ေနရျခင္းမွာ ေက်ာင္းေနအရြယ္ ကေလးအားလံုး ေက်ာင္းမေန ခဲ့၍ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းေနအရြယ ္ကေလးအားလံုး ေက်ာင္းေနခြင့္၊ စာသင္ယူခြင့္ အခြင့္အလမ္း နည္းပါး၍ ေက်ာင္းေနခြင့္၊ စာသင္ယူခြင့္ မရရွိေသာ ေက်ာင္းေနအရြယ္ ကေလးငယ္မ်ား က်န္ရွိ ေနသမွ် စာမတတ္ သူမ်ားလည္း ဆက္လက္ တိုးပြား ေနဦးမည္ ျဖစ္သည္။ စာမတတ္သူ ဦးေရ ေလ်ာ့ပါး၍ စာတတ္သူဦးေရ တုိးပြားေရး အတြက္ ေက်ာင္းေနအရြယ္ ကေလးအားလံုး တစ္ေယာက္ မက်န္ ေက်ာင္းေနႏိုင္ေရး၊ သင္ယူခြင့္ ရႏိုင္ေရး ေဆာင္ရြက္ ေပးၾကရမည္ ျဖစ္သည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ေက်ာင္းေနအရြယ္ ကေလးအားလံုး ေက်ာင္းေနေရး စီမံခ်က္ကို ေရးဆြဲၿပီး ေက်ာင္းေနအရြယ္ ကေလးအားလံုး ေက်ာင္းအပ္ႏွံေရး ျပည္သူအားလံုး ပါဝင္ ေဆာင္ရြက္ေပး ဆိုသည့္ ေဆာင္ပုဒ္ျဖင့္ ေက်ာင္းေနအရြယ္ ကေလးအားလံုး ေက်ာင္းေနႏိုင္ေရး အတြက္ ပညာေရး ဝန္ထမ္းမ်ား၊ ေဒသ အာဏာပိုင္မ်ား၊ ပညာေရး အတြက္ ေစတနာရွင္မ်ား၊ မိဘျပည္သူမ်ား ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ ခဲ့ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေက်ာင္းေနအရြယ္ ကေလး အားလံုးအနက္ သူငယ္တန္းသို႔ ဝင္ေရာက္ လာေသာ အသားတင္ ေက်ာင္းဝင္ႏႈန္း သည္ ၉၈ ရာခိုင္ႏႈန္းထိ တိုးတက္ ျမင့္မား လာခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။

သို႔ေသာ္ သူငယ္တန္းတြင္ ေရာက္လာေသာ ကေလးမ်ား အားလံုးသည္ မူလတန္း ပညာကို ၿပီးေျမာက္ေအာင္ သင္ယူခြင့္ မရရွိေၾကာင္းကို ပညာေရး ဆုိင္ရာ စာရင္းမ်ား အရ သိရသည္။ သူငယ္တန္း ဝင္ေရာက္သူ၏ ထက္ဝက္ခန္႔သာ အေျခခံပညာ မူလတန္း စတုတၴတန္း၌ ပညာသင္ယူ တတ္ေျမာက္ သည္ကို ေတြ႕ရ၍ စာမတတ္သူ ပေပ်ာက္ေရး ေဆာင္ရြက္ခ်က္ မ်ားအတြက္ လိုအပ္ခ်က္ တစ္ခုလည္း ျဖစ္သည္။ ထို႔အတူ အေျခခံပညာ အထက္တန္း၌ သင္ယူေနသည့္ ေက်ာင္းသား အေရအတြက္ မွာလည္း မူလတန္း သင္ယူသည့္ ေက်ာင္းသား အေရအတြက္ ႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ပါက နည္းပါးလ်က္ ရွိေနသည္။

သို႔ျဖစ္ရာ ပညာေခတ္၏ စိန္ေခၚမႈ မ်ားကို ရင္ဆိုင္ရန္ အစဥ္ေလ့လာ သင္ယူေနေသာ လူ႔ေဘာင္ အဖြဲ႕အစည္းကို တည္ေဆာက္ၾက ရမည္ျဖစ္၍ လူတိုင္း စာတတ္ေျမာက္ၿပီး အစဥ္ေလ့လာ ေနၾကေရးကို အမ်ဳိးသားေရး အျမင္ျဖင့္ လူထု လူတန္းစား အားလံုး ပါဝင္သည့္ ျပည္သူ တစ္ရပ္လံုး က ႀကိဳးပမ္း ေဖာ္ေဆာင္ သြားၾကရမည္ ျဖစ္ရာ လူတုိင္း စာတတ္ေျမာက္ေရး၊ စာတတ္သူမ်ား စာဖတ္ေရး တို႔ကို ၀ိုင္းဝန္းကူညီ ေဖာ္ေဆာင္ ေပးသြား ၾကရမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း အႀကံျပဳ ေရးသားလိုက္ရ ေပသည္။

(အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္)

#Yadanarpondaily

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...