ကမၻာ့ဘဏ္အကူအညီျဖင့္ တည္ေဆာက္မည့္
ကင္ညာႏုိင္ငံမွ ႏွစ္ထပ္လမ္း ပံုစံ
အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု တြင္ အသံုးျပဳလ်က္ရွိသည့္ ႏွစ္ထပ္လမ္း တစ္ေနရာ
ရန္ကုန္ ၊ ၁၆-၂-၂၀၁၅
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈကို ေျဖရွင္းရန္ ရည္ရြယ္သည့္ အဆင့္ျမင့္ ႏွစ္ထပ္လမ္း စီမံကိန္းမ်ားကို ေဖာ္ေဆာင္ရန္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၂ ဒသမ ၅ ဘီလီယံ ခန္႔ ကုန္က်မည္ဟု ခန္႔မွန္းထားၿပီး ျပည္တြင္း ျပည္ပ အဖြဲ႕အစည္း မ်ားႏွင့္ ေဆြးေႏြး ေနေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာ ေရး ေကာ္မတီ (လမ္းႏွင့္တံတား) ဌာနမွ သိရသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈ မ်ားကို ေျဖရွင္းရန္ ခံုးေက်ာ္ တံတားမ်ား တည္ေဆာက္ ခဲ့ေသာ္လည္း ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈမွာ ၂ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းသာ ေျပလည္ ခဲ့ေၾကာင္းႏွင့္ ေရရွည္တြင္ အဆင့္ျမင့္ ႏွစ္ထပ္လမ္း မ်ားျဖင့္ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ ေျဖရွင္းရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယင္းကုန္က် စရိတ္ကို ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရအဖြဲ႕သို႔ တင္ျပထားၿပီး ျပည္တြင္း ျပည္ပ အဖြဲ႕အစည္း အခ်ိဳ႕ႏွင့္လည္း ေဆြးေႏြးမႈမ်ား ျပဳလုပ္ေန ေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္ သာယာေရး ေကာ္မတီ (လမ္းႏွင့္တံတား) ဌာနမွ တာဝန္ရွိသူ တစ္ဦး က ေျပာသည္။
ထိုသို႔ ေဆြးေႏြးရာတြင္ အာရွ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးဘဏ္ (ADB)၊ မေလးရွား ႏုိင္ငံမွ ကုမၸဏီတစ္ခု ႏွင့္ ျပည္တြင္း ကုမၸဏီမ်ား ပါဝင္ခဲ့ၾကၿပီး ေဆြးေႏြးမႈၿပီး၍ အဆင္ေျပ သြားပါက ၂ဝ၁၅- ၂ဝ၁၆ ဘ႑ာႏွစ္ တြင္ အဆင့္ျမင့္ ႏွစ္ထပ္လမ္း စီမံကိန္းကို စတင္ႏိုင္ရန္ စီစဥ္ ထားေၾကာင္း သိရသည္။
အဆိုပါ စီမံကိန္း လုပ္ေဆာင္ ျဖစ္ပါက ျပည္တြင္း ျပည္ပ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားကို BOT စနစ္ျဖင့္ လုပ္ေဆာင္ ခြင့္ျပဳမည္ ျဖစ္ၿပီး လမ္း အသံုးျပဳခမ်ား ေကာက္ခံ သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
အလားတူ ရန္ကုန္ တစ္ၿမိဳ႕လံုးသို႔ အခ်ိန္တို အတြင္း သြားလာႏုိင္မည့္ ၿမိဳ႕ျပင္ ပတ္လမ္း စီမံကိန္း ကိုလည္း လုပ္ေဆာင္မည္ ျဖစ္ၿပီး ယင္းအတြက္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၁ ဒသမ ၃ ဘီလီယံ ကုန္က်မည္ဟု ခန္႔မွန္း ထားေၾကာင္း ႏွင့္ ၄င္း အတြက္လည္း အကူအညီရရန္ ျပည္တြင္း ျပည္ပ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား ႏွင့္ ေဆြးေႏြး ေနေၾကာင္း သိရသည္။
ယင္းၿမိဳ႕ျပင္ ပတ္လမ္း စီမံကိန္းမွာ အျမန္ ၿမိဳ႕ပတ္လမ္း ပံုစံျဖစ္ၿပီး လမ္းတစ္ေလွ်ာက္၌ မီးပြိဳင့္မ်ား လံုးဝရွိမည္ မဟုတ္ဘဲ ယင္းလမ္းကို ျဖတ္သန္း အသံုးျပဳမႈ အတြက္ ျဖတ္သန္းခ ေကာက္ခံမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
#Themyawadydaily
#ျမ၀တီေန႔စဥ္
No comments:
Post a Comment