ရန္ကုန္ ၊ ၁၉-၁၀-၂၀၁၅
ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ပင္လယ္ျပင္ ညစ္ညမ္းမႈ မ်ားကို ကာကြယ္မႈ အခ်က္အလက္မ်ား ပါဝင္သည့္ ႏိုင္ငံတကာ ပင္လယ္ေရေၾကာင္း ဆိုင္ရာ အဖြဲ႕အစည္း ျဖစ္ေသာ IMO ( international maritime organization) အဖြဲ႕၏ လုပ္ထုံးလုပ္နည္း မ်ားအတိုင္း ေဆာင္ရြက္မႈ အခ်ဳိ႕ ရွိေန သကဲ့သို႔ အခ်ဳိ႕ အခ်က္အလက္ မ်ားကို လက္ရွိအတိုင္း လိုက္နာက်င့္သုံး ေနၿပီး ပိုမို ေဆာင္ရြက္ ႏိုင္ရန္ ဥပေဒ မရွိေသးေၾကာင္း သိရသည္။
ႏိုင္ငံတကာ ပင္လယ္ေရေၾကာင္း ဆိုင္ရာ အဖြဲ႕အစည္း မွ သတ္မွတ္ သေဘာတူညီ ထားေသာ အခ်က္ ၆ ခ်က္ပါ စက္သုံးဆီႏွင့္ ဓာတုပစၥည္း ယိုဖိတ္ျခင္း ေၾကာင့္ ပင္လယ္ျပင္ ညစ္ညမ္းမႈ မ်ားကို ကာကြယ္မည့္ အခ်က္၂ ခ်က္ကို ျမန္မာႏိုင္ငံမွ သေဘာတူ လက္မွတ္ေရးထိုး ထားၿပီး သေဘာ တူညီခ်က္ မ်ားကို ပိုမိုတိက်စြာ လုပ္ေဆာင္ လာေစရန္ အတြက္လည္း ဥပေဒျပ႒ာန္း ႏိုင္ရန္ ေဆာင္ရြက္ ေနေၾကာင္း သိရသည္။
ျပည္တြင္း အလံတင္ ထားသည့္ သေဘၤာမ်ားကို ပင္လယ္ေရ ညစ္ညမ္းမႈ ဆိုင္ရာ ႀကိဳတင္ ကာကြယ္မည့္ အသိအမွတ္ျပဳ လက္မွတ္မ်ားအား သက္ဆိုင္ရာ ဌာနမွ ထုတ္ေပးလ်က္ ရွိၿပီး ႏိုင္ငံတကာ အဖြဲ႕အစည္း တစ္ခုျဖစ္ေသာ IMO ၏ သေဘာတူညီမႈ မ်ားကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္မႈ ပိုမိုလုပ္ေဆာင္ လာႏိုင္ရန္ ဥပေဒ ျပ႒ာန္းခ်က္ ေပၚေပါက္ လာရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း၊ IMO သည္ ကမၻာလုံးဆိုင္ရာ သေဘၤာ လုပ္ငန္းမ်ား၏ ပင္လယ္ သြားလာမႈ ရွိသည့္ ႏိုင္ငံမ်ားက ၉ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းေသာ အခ်က္အလက္ မ်ားကို ခ်မွတ္ေပးၿပီး ျဖစ္သည္။
စက္သုံးဆီႏွင့္ ဓာတုပစၥည္း မ်ားေၾကာင့္လည္း ပင္လယ္ျပင္ ညစ္ညမ္းမႈမွာ ၉၉ ဒသမ ၉၉ ရာခိုင္ႏႈန္းမွ် ရွိေနေၾကာင္း သိရသည္။ (မုိးေအာင္)
ျမ၀တီေန႔စဥ္ ၊ စာ(၁၁)
#Themyawadydaily
No comments:
Post a Comment