ေဆာင္းပါး ၁၅-၅-၂ဝ၁၈
လူသားရင္းျမစ္တို႔၏ အရည္အခ်င္း၊ အစြမ္းအစ၊ပါရမီ၊ ေမြးရာပါဗီဇ၊ ဝါသနာ၊ အေလ့အက်င့္ႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္ေတြးေခၚ ေျမာ္ျမင္ႏိုင္မႈတို႔ကို အဆင့္အတန္း ခြဲျခားျခင္း၊ အမွတ္ေပး စည္းမ်ဥ္းမ်ားျဖင့္ ေတာ္သည္၊ ညံ့သည္ခြဲျခားရန္ စာေမးပြဲမ်ား စစ္ေဆးကာ အကဲျဖတ္သတ္မွတ္ ေပးျခင္းမ်ဳိးထက္ ပညာေရးဟူေသာ စကားရပ္က ပိုမိုသာလြန္ပါသည္။
လူသားရင္းျမစ္တို႔၏ ကိုယ္ပိုင္ဘဝလမ္း ထိုမွတစ္ဆင့္ ပတ္ဝန္းက်င္၊ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ကမၻာႀကီးကို အက်ဳိးျပဳႏိုင္ေသာ လူသားတစ္ဦး ျဖစ္လာေစရန္ ထိုသူ၏ ကိုယ္ပိုင္အရည္အခ်င္း၊ ေမြးရာပါဗီဇ၊ အထံုပါရမီ၊ဝါသနာႏွင့္ အေလ့အက်င့္မ်ား ပိုမိုရင့္က်က္လာေစရန္၊ အားေကာင္းလာေစရန္ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ား၊ ပန္းတိုင္မ်ား၊ ေကာင္းမြန္မွန္ကန္ ေသာအယူအဆမ်ား၊ အေတြးအေခၚမ်ားႏွင့္ လုပ္ကိုင္ႏိုင္မႈ စြမ္းရည္မ်ားကို နည္းေပးလမ္းၫႊန္ျပဳလုပ္ ေပးျခင္း၊ တည့္မတ္ ထိန္းညႇိေပးျခင္း၊ ေဖးမေပးျခင္း၊ အဆံုးစြန္ေသာ အက်ဳိးျပဳလုပ္ငန္းစဥ္ မ်ားအထိ သြားေရာက္ႏိုင္ရန္ လမ္းျပေပးျခင္း၊ တိုက္တြန္းေပးျခင္းႏွင့္ စြန္႔ဦးတီထြင္ ပညာရွင္မ်ား ျဖစ္လာေစရန္ ေမြးဖြားေပးျခင္း တို႔မွာလည္း ပညာေရး၏အဓိက ပန္းတိုင္ျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ လူငယ္တို႔အေနျဖင့္ ပညာေရးႏွင့္ သညာေရးတို႔သည္ ရည္ရြယ္ခ်က္၊ ဦးတည္ခ်က္ႏွင့္ အက်ဳိးဆက္တို႔၏ ဆန္႔က်င္ဘက္ သေဘာတရား မ်ားစြာရွိျခင္းေၾကာင့္ အဆံုးသတ္ရလဒ္မ်ားတြင္ လံုးဝကြာျခားတတ္သည္ကို သတိျပဳသင့္ေပသည္။ သညာေရးတြင္ အစိုးရအဖြဲ႕အစည္း သို႔မဟုတ္ လူမႈအဖြဲ႕အစည္းတစ္ခု သို႔မဟုတ္ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ား၊ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားတြင္ အသံုးျပဳႏိုင္ရန္၊ အမိန္႔နာခံတတ္မႈမ်ား၊ ေနာက္လိုက္ ေကာင္းမ်ား၊ တပည့္ေကာင္းမ်ား၊ အလုပ္သမားမ်ား၊ စာေရးစာခ်ီဝန္ထမ္း ေကာင္းမ်ားႏွင့္ သာမန္လူသားရင္းျမစ္ မ်ားကိုသာ ေမြးထုတ္ေပးႏိုင္စြမ္း ရွိသည္။
သညာေရးသည္ တပည့္ေမြးျခင္း၊ ေနာက္လိုက္ေမြးျခင္းႏွင့္ အမိန္႔နာခံတတ္မႈ အေလ့အက်င့္မ်ားကို ေလ့က်င့္ေပးျခင္းျဖစ္ၿပီး လူသားရင္းျမစ္တစ္ဦး၏ အနာဂတ္ဘဝ၊ ကိုယ္ပိုင္အရည္အခ်င္း၊ အစြမ္းအစ၊ အယူအဆ၊ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြး၊ အေတြးအေခၚ၊ အမွန္အမွားတို႔ကို ဆင္ျခင္သံုးသပ္ႏိုင္မႈ၊ တီထြင္ဖန္တီးႏိုင္မႈ၊ ေမြးရာပါဗီဇ၊ ဝါသနာမ်ားႏွင့္ အထံုပါရမီမ်ားကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈျခင္း၊ အထင္အျမင္ေသး ေစျခင္းႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္ယံုၾကည္မႈကို ေလ်ာ့နည္းေစျခင္း စသည့္ဆိုးက်ဳိးမ်ားစြာ သက္ေရာက္ေစေသာ သင္ၾကားေရး စနစ္ျဖစ္သည္။
ပညာေရးဟူသည္ လူသားရင္းျမစ္တစ္ဦး၏ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ား ဦးတည္ခ်က္မ်ား၊ ဝါသနာမ်ား၊ ေမြးရာပါဗီဇမ်ား၊ အေလ့အက်င့္မ်ား၊ ယံုၾကည္မႈမ်ား၊ အေတြးအေခၚ၊ အယူအဆ၊ ကိုယ္ပိုင္ဖန္တီးတီထြင္ႏိုင္မႈ၊ စြန္႔ဦးတီထြင္ႏိုင္မႈ၊ ေဖာက္ထြက္ ဆန္းသစ္မႈတို႔ကို အထူးျပဳ အဓိကထားကာ ေလ့လာျခင္း၊ မွတ္တမ္းမ်ားယူျခင္း၊ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေပးျခင္း၊ တည့္မတ္ေပးျခင္း၊ လမ္းၫႊန္ေပးျခင္း၊ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ အျပန္အလွန္သင္ၾကားျခင္း၊ သုေတသနမ်ား ျပဳလုပ္ျခင္း၊ စာတမ္းမ်ား ေရးသားျခင္း၊ နည္းလမ္းအသစ္မ်ားကို ရွာေဖြျခင္း၊ လက္ခံျခင္း၊ စမ္းသပ္ျခင္း စသည့္နည္းလမ္းမ်ားျဖင့္ လူသားရင္းျမစ္တစ္ဦးခ်င္းစီ တိုင္း၏အရည္အခ်င္း တိုးတက္လာေစရန္ သင္ယူလိုမႈကို အဓိကထား သင္ၾကားေပးသည္။ သညာေရးတြင္ ထူးခြၽန္ေအာင္ျမင္ေသာ လူသားရင္းျမစ္ ၁ဝဝ ရာခိုင္ႏႈန္းတြင္ ၁ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းသာ ေမြးဖြားေပးႏိုင္စြမ္းရွိၿပီး ပညာေရးတြင္ ထူးခြၽန္ေအာင္ျမင္ေသာ လူသားရင္းျမစ္ ၁ဝဝ ရာခိုင္ႏႈန္းလွ်င္ ၁ဝဝ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ ေမြးထုတ္ေပး ႏိုင္စြမ္းရွိသျဖင့္ လူငယ္မ်ားအေနျဖင့္ သညာေရးႏွင့္ သင္ၾကားေရးကို ခြဲျခားသိျမင္၍ မိမိအား ဘဝတစ္ေလွ်ာက္တြင္ အမွန္တကယ္ အေထာက္အပံ့ေပးႏိုင္ေသာ သင္ၾကားေရးစနစ္ကိုသာ မွန္ကန္ စြာေရြးခ်ယ္ႏိုင္ရမည္ ျဖစ္သည္။ ပညာေရးသည္ အမွန္တကယ္ တတ္ေျမာက္မႈ၊ ကြၽမ္းက်င္မႈ၊ ယံုၾကည္မႈ၊ ေလ့က်င့္သား ျပည့္ဝမႈ၊ ပါရမီရင့္သန္မႈႏွင့္ ျပႆနာႀကီးငယ္ တို႔အားအေျခအေန အခ်ိန္အခါအလိုက္ ေျဖရွင္းတတ္မႈတို႔ကို
အဓိကထားသည္။
သညာေရးစနစ္မွ အမိန္႔နာခံသူမ်ား၊ တပည့္ေကာင္းမ်ား၊ ဝန္ထမ္းေကာင္းမ်ား၊ ေနာက္လိုက္ေကာင္းမ်ား ေပၚထြက္လာေစၿပီး ပညာေရးမွ လူမႈအဖြဲ႕အစည္း ေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ ႏိုင္ငံေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ စြန္႔ဦးတီထြင္သူမ်ား၊ ပညာရွင္မ်ား၊ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားသူမ်ား၊ ထူးခြၽန္ထက္ျမက္သူမ်ား၊ ပညာတတ္မ်ား၊ အသိပညာရွင္၊ အတတ္ပညာရွင္၊ ကြၽမ္းက်င္ပညာရွင္ စသည္ျဖင့္ မိမိကိုယ္တိုင္ အတြက္သာမက ပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ ႏိုင္ငံအတြက္ပါ အရည္အေသြးျမင့္ အက်ဳိးျပဳသူမ်ား ေပၚထြက္ေလ့ရွိသည္။
အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ကမၻာ့ႏိုင္ငံ အေတာ္မ်ားမ်ား၌ အခမဲ့မတက္မေနရ ပညာေရးစနစ္မ်ားကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေဆာင္ထားၿပီး ပညာသင္ယူေနသူမ်ားကို ေက်ာင္းႀကိဳ၊ ေက်ာင္းပို႔ျပဳလုပ္ ေပးျခင္းအျပင္ မနက္စာ၊ေန႔လယ္စာမ်ားကိုပါ ေကြၽးေမြးျခင္း၊ ပညာသင္ယူျခင္း အတြက္ ပညာသင္ေထာက္ပံ့ ေၾကးမ်ားကိုပါ ႏိုင္ငံေတာ္က ေပးအပ္ခ်ီးျမႇင္႔ကာ ပညာေရးအတြက္ အထူးရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံထားၾကသည္။ သို႔မွသာ ပညာသင္ေက်ာင္းသား လူငယ္တို႔၏ အနာဂတ္အေရး လွပလာမည္ျဖစ္ၿပီး တိုင္းျပည္၏ အနာဂတ္အေရးပါ လွပလာမည္ ျဖစ္သည္။
လူငယ္တို႔သည္ ပတ္ဝန္းက်င္၊ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ကမၻာႀကီးေပၚ၌ အသက္ရွင္သန္ ေနခ်ိန္အတြင္း မွန္ကန္ေသာအယူအဆ၊ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေသာ အနာဂတ္မ်ား၊ တိက်ေသခ်ာေသာ ပန္းတိုင္မ်ား၊ ေကာင္းမြန္ ထိေရာက္ေသာ အေတြးအေခၚမ်ားျဖင့္ လူသားမ်ား အခ်င္းခ်င္း၊ ေနထိုင္ဆက္ဆံၾကရင္း ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ့ ေသာဘဝမ်ားကို တည္ေဆာက္ႏိုင္ၾကရန္ အတြက္ပညာေရး စနစ္ေကာင္း စနစ္မွန္မ်ားကို သင္ယူတတ္ေျမာက္ ထားၾကရန္လိုအပ္ လ်က္ရွိသည္။
(သု)-သုေဏယ်=နာၾကားရာ၏။ (စိ)-စိေႏၲယ်=ႀကံစည္ရာ၏။ (ပု)-ပုေစၧယ်=ေမးျမန္းရာ၏။ (ဘာ)- ဘာေသယ်= ရြတ္ဖတ္ရာ၏။ (ဝိ)-ဝိစာေရယ်=စိစစ္ရာ၏။ (လိ)-လိေကၡယ်=ေရးသားရာ၏။ (သိ)-သိေကၡယ်=သင္ၾကားရာ၏။ (ဓာ)-ဓာေရယ်=ေဆာင္ရာ၏ဟူေသာသု၊ စိ၊ ပု၊ ဘာ၊ ဝိ၊ လိ၊ သိ၊ ဓာ ရွစ္မ်ဳိးကို တျခားေသာ ႏိုင္ငံမ်ားထက္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ားသည္ ေရွးက်စြာရင္းႏွီး ကြၽမ္းဝင္ၿပီးျဖစ္သည္။ ပညာရွင္ေပါင္း မ်ားစြာကလည္း ပညာေရး စနစ္ေကာင္းမ်ားႏွင့္ စနစ္ဆိုးမ်ားအေၾကာင္းတို႔ကို ေဝဖန္ေထာက္ျပ ေနၾကသည္မွာလည္း မ်ားစြာရွိသည္။ ေဝဖန္ေထာက္ျပမႈမ်ားမွ ေကာင္းမြန္ေသာ အျပဳသေဘာေဆာင္ အႀကံဥာဏ္မ်ားရယူ၍ လူငယ္တို႔၏ အနာဂတ္ကမၻာ လွပေစရန္ ဖန္တီးရမည္မွာ ယခုအခ်ိန္တြင္ တိုင္းျပည္တာဝန္ကို ထမ္းေဆာင္ေနသူမ်ားေပၚ မူတည္လ်က္ရွိသည္။
အသံုးျပဳ၍ မရေလာက္ေအာင္ ညံ့ဖ်င္းႏံုခ်ာေသာ လူငယ္ဟူသည္ မရွိဟုေျပာပါက မည္သူမွ်ျငင္းႏိုင္မည္ မဟုတ္ေပ။ ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈႏွင့္ လံု႔လဝီရိယေပၚ မူတည္၍ အရည္အခ်င္းႏွင့္ အရည္အေသြး ကြာဟသြား ျခင္းျဖစ္သည္။ လူသားတို႔သည္ အသားစိမ္း၊ ငါးစိမ္းစားေသာ ေက်ာက္ေခတ္မွသည္ ယခုမ်က္ေမွာက္ေခတ္အထိ အဆင့္ဆင့္တိုးတက္ ေျပာင္းလဲလာျခင္းက လူသားတို႔၏ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္စြမ္း၊ ႀကံစည္ႏိုင္စြမ္း၊ ေတြးေခၚႏိုင္စြမ္း၊ ဖန္တီးႏိုင္စြမ္း၊ တီထြင္ႏိုင္စြမ္းတို႔ကို သက္ေသျပဳၿပီး ျဖစ္သည္။ လူငယ္တိုင္း ပညာတတ္မ်ား ျဖစ္ႏိုင္သည္။
လူငယ္တိုင္း ပညာရွိမ်ားျဖစ္ႏိုင္သည္။ လူငယ္တိုင္း အေက်ာ္အေမာ္မ်ား ျဖစ္ႏိုင္သည္။ လူငယ္တိုင္း ပညာရွင္မ်ား ျဖစ္ႏိုင္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လူငယ္တိုင္း ပညာသင္ၾကားခြင့္ႏွင့္ ေရခံေျမခံေကာင္းမ်ားႏွင့္ ပံုပမာတူေသာ ပညာသင္ ၾကားေရးစနစ္ေကာင္းမ်ား လိုအပ္မည္ ျဖစ္သည္။ လူငယ္မ်ား၏ ပညာေရးစနစ္တြင္ အတင္းအက်ပ္ သင္ၾကားခံရျခင္း၊ ပံုသြင္းခံရျခင္း၊ ႐ိုက္သြင္းခံရျခင္း၊ တြန္းအားေပးခံရျခင္း မဟုတ္ေသာ မိမိကိုယ္တိုင္ ဝါသနာပါသည့္၊ အထံုပါရမီ ပါသည့္၊ စိတ္ပါဝင္စားသည့္၊ အေလ့အက်င့္ျပဳစု ပ်ဳိးေထာင္မႈရွိသည့္ ပညာေရးမ်ဳိးကို လူမႈအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ အစိုးရအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ ပညာေရးစနစ္ေကာင္းမ်ားက ေထာက္ပံ့လမ္းၫႊန္ေပးႏိုင္လွ်င္ ပညာတတ္မ်ား၊ ပညာရွိမ်ား၊ ပညာရွင္အေက်ာ္အေမာ္မ်ား ျဖစ္လာႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။
ေကာင္းေကာင္းဆိုးဆိုး မည္သည့္အေၾကာင္းအရာ ကိုမဆို အမွန္အတိုင္း သိရွိျခင္းသည္ ပညာ၏ အဓိပၸာယ္ျဖစ္သည္။ ပညာ၏ အရင္းအျမစ္တြင္ အသိပညာႏွင့္ အတတ္ပညာဟူ၍ ႏွစ္မ်ဳိးႏွစ္စားရွိၿပီး အသိပညာကို သုတ၊ရသ စာေပမ်ား၊ ေက်ာင္းသင္ခန္းစာမ်ား၊ သင္႐ိုးမ်ား၊ အေတြ႕အႀကံဳမ်ား၊ အမွန္အမွားသင္ခန္းစာမ်ား၊ လူသားတို႔၏ မ်ဳိး႐ိုးစဥ္ဆက္ လက္ဆင့္ကမ္း အေမြမ်ားက အေတြးအေခၚမ်ား၊ အယူအဆမ်ား၊ အယူဝါဒမ်ား၊ မိမိ၏ လူမႈဘဝပတ္ဝန္း က်င္၊ လူမ်ဳိးစုပတ္ဝန္းက်င္၊ ႏိုင္ငံပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ ကမၻာ့ပတ္ဝန္းက်င္မ်ားက ရရွိႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ အတတ္ပညာသည္ စိတ္ဝင္တစားရွိမႈ၊ အထူးဂ႐ုတစိုက္ အားထုတ္မႈ၊ အထံုပါရမီရွိမႈ၊ ဇြဲ၊လံု႔လ၊ ဝီရိယ၊ ေခြၽးေသြးတို႔ျဖင့္ ေပါင္းစပ္ကာ အားသြန္ခြန္စိုက္ ေလ့က်င့္မႈတို႔ကိုပါ အႀကိမ္ႀကိမ္အဖန္ဖန္ အသံုးျပဳၿပီးမွသာ ကြၽမ္းက်င္ေသာ အတတ္ပညာရွင္ တစ္ဦးအျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ မည္သည့္ ပညာရပ္တြင္ျဖစ္ေစ ဝါသနာ၊ အထံုပါရမီ၊ စိတ္ဝင္စားမႈ၊ ဇြဲ၊ လံု႔လ၊ ဝီရိယႏွင့္ အစဥ္တစိုက္ အားထုတ္ေသာ အေလ့အက်င့္မ်ားက ထာဝရလိုအပ္မည္သာ ျဖစ္သည္။
သုိ႔ျဖစ္၍ လူငယ္တစ္ဦး၏ စိတ္ပါဝင္စားရာ၊ ဝါသနာပါရာ၊ အထံုပါရမီရင့္သန္ရာ ပညာရပ္တစ္ခုကို စနစ္တက် သင္ယူခြင့္၊ ေလ့က်င့္ခြင့္၊ ဖန္တီးခြင့္၊ တည္ေဆာက္ခြင့္၊ ေတြးေခၚခြင့္မ်ားေပးျခင္းျဖင့္ လူသားရင္းျမစ္မ်ား ပိုမိုဖြံ႕ၿဖိဳးကာ ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္လည္း လူငယ္တစ္ဦး တစ္ေယာက္မွသည္ လူငယ္တိုင္းဆီမွ အရည္အခ်င္းမ်ား ကိုရယူ၍ ေကာင္းမြန္ေသာ အမိႏိုင္ငံေတာ္ႀကီး တည္ေဆာက္ႏိုင္ရန္ ေရးသားတင္ျပလိုက္ရပါသည္။ ။
အမၺနဒီေက်ာ္စြာ
ျမ၀တီေန႔စဥ္သတင္းစာ စာ(၅)
#Themyawadydaily
No comments:
Post a Comment