Pages

Friday, February 17, 2017

ဇရာ၏ ထုေထာင္းမႈကုိ သဘာ၀နည္းစနစ္မ်ားျဖင့္ ရင္ဆုိင္အန္တုျခင္း


ဇရာ၏ ထုေထာင္းမႈကုိ သဘာ၀နည္းစနစ္မ်ားျဖင့္ ရင္ဆုိင္အန္တုျခင္း

( တီအမ္ေက ဘာသာျပန္သည္ )

အသက္ ၄ဝ ေက်ာ္ရင္ ဘဝစတယ္ ဆိုတာ ဆိုလိုရင္းေတာ့ အေတာ္မ်ားမယ္ ထင္ပါတယ္။ အဲဒီအရြယ္မွာ တစ္ကုိယ္လံုး နာက်င္ကိုက္ခဲ ေနတတ္ပါတယ္။ မဖ်ားဘဲ၊ မနာဘဲ အထိုင္မ်ားလို႔ ျဖစ္ေစ၊ ကိုယ္လက္ လႈပ္ရွားမႈ နည္းလုိ႔ျဖစ္ေစ ၊ အစားမွားလို႔ ျဖစ္ေစေပါ့။ တစ္ကုိယ္လံုး တုပ္ေကြးမိထား သလို နာက်င္ကိုက္ခဲ ေနမယ္၊ ၾကြက္သားေတြကလဲ အားမရွိတဲ့ေနရာနဲ႔၊ မာေတာင့္ေနတဲ့ ေနရာနဲ႔၊ အရြတ္ေတြကလဲ နာ၊ ဇက္ေၾကာေတြ လဲတက္၊ အိပ္လို႔ကမရနဲ႔ အသက္ ၄ဝ ေက်ာ္မွဘဝ စတယ္ဆုိတာ ဒါမ်ိဳးမ်ားလား ဆုိၿပီး လူလတ္ပိုင္းေတြ ညည္းညဴဖူးၾက မွာပါ။

ေဆးကလဲ ဘာေဆးေသာက္ရမွန္း မသိ။ ကိုယ္တိုင္လုပ္လို႔ မရေပမယ့္ စိတ္ခ်ရတဲ့ေနရာ ရွိရင္ အပ္စိုက္ကုထံုး နဲ႔ အဆင္ေျပပါတယ္။ အပ္စိုက္ပညာရွင္ ေတြက ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ အေၾကာအျခင္ေတြ ဆံုတဲ့ ေနရာေတြကို အပ္စိုက္ထားၿပီး လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား လႊတ္ေပးပါတယ္။ တစ္ဖက္က အပ္စိုက္ၿပီး တစ္ဖက္က လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား လႊတ္ထားေပး လိုက္တဲ့အခါ နာက်င္မႈေတြ အေတာ့္ကို သက္သာသြားေလ့ ရွိသလို ႀကံဳလွီေနတဲ့ အေၾကာေတြ ကိုလဲ ျပန္လည္သန္စြမ္း ေစႏိုင္ပါတယ္။

ေယာဂေလ့က်င့္ခန္း ေတြကေတာ့ စိတ္ဖိစီးမႈကို ေလွ်ာ့ခ်ဖို႔နဲ႔ ၾကြက္သားေတြကို ႏူးညံ့ေပ်ာ့ေပ်ာင္း ေစဖို႔ အေကာင္းဆံုးထဲမွာ ပါပါတယ္။ နာက်င္မႈကို ေလ်ာ့ေစၿပီး စိတ္ကိုတည္ၿငိမ္ ေစသလို စိတ္ဖိစီးမႈကို ျဖစ္ေစတဲ့ ေကာ္တီေစာဟိုမုန္း ကိုလဲ အသြင္ေျပာင္း ေစႏုိင္ပါတယ္။

ၾကြက္သား နာက်င္ကိုက္ခဲမႈ အတြက္ အပူေပးတဲ့ သဘာဝကုထံုး ကလဲ သင့္ေတာ္ပါတယ္။ ေသြးေကာင္းေကာင္း မေလွ်ာက္လုိ႔ မာေတာင့္ၿပီး နာက်င္ကိုက္ခဲ ေနတဲ့ ၾကြက္သားေတြ အတြက္ ေရေႏြးပူပူနဲ႔ ေရခ်ိဳးေပးျခင္း၊ အဝတ္အစားေတြကို မဝတ္ခင္ဆံပင္ ေလမႈတ္စက္နဲ႔ ပူေအာင္ လုပ္ၿပီးမွဝတ္ျခင္း၊ ဒါမွမဟုတ္ အီလက္ထရြန္းနစ္ အပူေပးကိရိယာ ေတြကို အသံုးျပဳျခင္းနဲ႔ သက္သာေစႏိုင္ ပါတယ္။ ခႏၶာကိုယ္မွာ ဗိုက္တာမင္ဒီ က်ဆင္းေနရင္လဲ နာက်င္ကိုက္ခဲ ပါတယ္။ ဗိုက္တာမင္ဒီ ကို အေကာင္းဆံုး ရႏိုင္တဲ့ အရင္းအျမစ္က ေနေရာင္ျခည္ပါ။ မနက္ ေနေရာင္ျခည္ႏု ေလးကို ေနပူဆာလႈံေပးပါ။ ႏွိပ္နယ္တာကေတာ့ ေကာင္းတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ၾကာရွည္ မသက္သာ တာဆိုးတာပါ။ ႏွိပ္တုန္းခဏပဲသ က္သာတာပါ။ သို႔ေသာ္ ကုိယ့္ကုိ အခ်ိန္မွန္ ေျခဆုပ္လက္နယ္ ျပဳေပးႏုိင္သူ ရွိရင္ေတာ့ အလြန္အဆင္ေျပ မွာပါ။

ခႏၶာကိုယ္မွာ မက္ဂနီစီယမ္ ခ်ဳိ႕တဲ့ရင္လဲ နာက်င္ကိုက္ခဲ လြယ္ပါတယ္။ မက္ဂနီစီယမ္ အားျဖည့္ေဆးေတာင့္ ေလးေတြ ၀ယ္ေသာက္လုိ႔ ရပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး င႐ုတ္သီး အပြေတာင့္ႀကီး ေတြကို ခ်က္စားေပးပါ။ ဒီင႐ုတ္သီးအပြ ေတြဟာ နာက်င္မႈ သံသရာကုိ အေႏွာင့္အယွက္ ေပးပါတယ္။ နာက်င္မႈကိုလဲ သက္သာေစပါတယ္။

အခုေနာက္ပိုင္း Biofeedback ဆိုတဲ့ နည္းစနစ္တစ္မ်ဳိး ကိုလဲ စမ္းသပ္ေနၾက ပါတယ္။ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ဇီဝလကၡဏာေတြ ျဖစ္တဲ့ အေရျပားအပူခ်ိန္၊ ၾကြက္သားတင္းမာမႈ အစရွိတာေတြကို အခ်က္ျပစနစ္ အျဖစ္ အသံုးျပဳၿပီး စိတ္နဲ႔နာက်င္မႈကို ထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္မယ့္ စနစ္တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီစနစ္ဘယ္လုိ အလုပ္လုပ္တယ္၊ ဘယ္လိုေလ့က်င့္ ရမယ္ ဆုိတာကုိ တိတိက်က် ေဖာ္ျပထားျခင္း မရွိေသးပါဘူး

ႏွစ္ၿခိဳက္စြာ အိပ္ေပ်ာ္ဖို႔ မယ္လတိုနင္း ပါတဲ့ အစားအစာေတြကို စားၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ မယ္လတိုနင္းက နာက်င္ကိုက္ခဲမႈ အတြက္လဲ ေကာင္းပါတယ္။ နာက်င္ကိုက္ခဲမႈ ေၾကာင့္ အိပ္မရတာ ဆိုေတာ့ မယ္လတိုနင္း ေသာက္လိုက္ရင္ ႏွစ္မ်ဳိးလံုး အတြက္ ေကာင္းသြား တာေပါ့။

နာနတ္သီး၊ ငွက္ေပ်ာသီး၊ လိေမၼာ္သီး၊ ဝက္သစ္ခ်သီး၊ ေျပာင္းဖူး၊ ဆန္၊ ခရမ္းခ်ဥ္သီး၊ ဘာလီေစ့ တို႔ဟာ မယ္လတိုနင္းဓာတ္ ေပါၾကြယ္ဝ ၾကပါတယ္။

ေက်ာ႐ိုးနဲ႔ အဆစ္အမ်က္ကို နားလည္ တတ္ကြၽမ္းသူေတြနဲ႔ ႏွိပ္နယ္ျပဳျပင္ တာလဲ လုပ္ၾကပါတယ္။ ေက်ာ႐ိုးအေနအထား ကာလရွည္ၾကာ မွားယြင္းလာေတာ့ အာ႐ံုေၾကာ ညႇပ္တာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ေက်ာ႐ိုး အာ႐ံုေၾကာ ညႇပ္ေတာ့ ခါးနာ၊ ခါးကိုက္ပါတယ္။ ေျခေထာက္အထိ ပါသြားၿပီး ေျခေထာက္ထံုတာ၊ က်ဥ္တာ၊ ေခြလဲက်တာေတြ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ အဲဒါေက်ာ႐ိုးကို တည့္မတ္ေစၿပီး ေသြးလည္ပတ္မႈ ေကာင္းေစတဲ့ ေလ့က်င့္ခန္းေတြ လုပ္ေပးရင္ ျပန္သက္သာ ပါတယ္။

ဒီေတာ့ အသက္ ၄ဝ ေက်ာ္ရင္ ဘဝစတယ္ဆိုတာ အဓိပၸာယ္ သက္ေရာက္မႈ အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိတာ အမွန္ပါပဲ။ ဘဝတစ္သက္တာ ျပင္ဆင္ၿပီးလို႔ ေအးေအးေဆးေဆး ေနလို႔ ရေတာ့မယ္လဲ ျဖစ္ႏုိင္သလို အခုေဖာ္ျပခဲ့ သလိုပဲ နာက်င္ကိုက္ခဲမႈ ေပါင္းေျမာက္ျမားစြာ ကို ေဆးေသာက္ရမွာ လိုလို၊ အစားေရွာင္ရမွာ လိုလို၊ ေလ့က်င့္ခန္း လုပ္ရမွာလိုလိုနဲ႔ မဝံ့မရဲေက်ာ္ျဖတ္ ေနရတဲ့ ေန႔ရက္ေတြရဲ႕ အစလဲျဖစ္ႏုိင္ ပါေၾကာင္း ေလ့လာေရးသား လိုက္ရပါတယ္။

ရတနာပံုေန႔စဥ္သတင္းစာ ၊ စာ(၃၂)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...