ရန္ကုန္ ၊ ၁၈-၂-၂၀၁၆
ျမန္မာႏုိင္ငံ ေရေၾကာင္းပညာ တကၠသုိလ္မွ ဘြ႕ဲရၿပီးစ သေဘၤာသား သင္တန္းဆင္းမ်ား အလုပ္အကုိင္ ရရွိရန္ ခက္ခဲလ်က္ ရွိေၾကာင္း သေဘၤာသား အသုိင္းအဝုိင္း မွ သိရသည္။
အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္း ခိုင္မာသည့္ သေဘၤာ ကုမၸဏီမ်ားတြင္ အလုပ္အကိုင္ ရႏုိင္ရန္ အနည္းဆုံး သေဘၤာ လိုက္သက္ တစ္ႏွစ္ခြဲ၊ ႏွစ္ႏွစ္ရွိရန္ လိုအပ္ၿပီး အေတြ႕အႀကံဳ မရွိေသာ လူသစ္တန္း သေဘၤာသားမ်ား အတြက္ အခြင့္အလမ္း နည္းပါး ေနေသးေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ ပင္လယ္ကူး အလုပ္သမားမ်ား အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ဥကၠ႒ ဦးစံသိန္း က ေျပာသည္။
''သေဘၤာေပၚမွာ လူနည္းနည္း နဲ႔ အလုပ္လုပ္ ႏိုင္ဖို႔က လုပ္ငန္း သက္တမ္း အေတြ႕အႀကံဳ ရွိတဲ့ သေဘၤာသားကို ေခၚမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ကုမၸဏီေတြက အနည္းဆံုး လုပ္သက္ ႏွစ္ႏွစ္ရွိတဲ့ သူကိုပို႔ေပးဖို႔ စည္းကမ္း သတ္မွတ္ထား ပါတယ္'' ဟု ၄င္းက ဆက္လက္ ေျပာသည္။ ထို႔ျပင္ သေဘၤာသား အလုပ္ရွာေဖြ ေနသူ တစ္ေသာင္း ဝန္းက်င္ ရွိေနၿပီး အလုပ္အကုိင္ အခြင့္အလမ္း နည္းပါးသျဖင့္ တခ်ဳိ႕မွာ စိတ္ပါဝင္စားမႈ နည္းပါး လာေၾကာင္း သိရသည္။
ျပည္တြင္း သေဘၤာသား အလုပ္အကိုင္ ရွာေဖြေပးေရး ေအဂ်င္စီ တစ္ခုမွလည္း ၄င္းတို႔ ကုမၸဏီတြင္ လူသစ္တန္း သေဘၤာသား မ်ားမွာ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၃ဝဝ ႏွင့္ ၄ဝဝ ဝန္းက်င္ရရွိကာ ပ်မ္းမွ်အားျဖင့္ တစ္လလွ်င္ သေဘၤာသား ငါးဦးခန္႔ အလုပ္ေခၚေလ့ ရွိေသာ္လည္း လုပ္သက္ရွိ သေဘၤာသားမ်ား ႏွင့္ယွဥ္ပါက အလုပ္ရရွိမႈ နည္းပါးေၾကာင္း သိရသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ စာရင္းအရ သေဘၤာသား တစ္သိန္း ဝန္းက်င္ ရွိေသာ္လည္း အဆိုပါ စာရင္းတြင္ အၿငိမ္းစားမ်ား၊ သေဘၤာမလိုက္ ေတာ့သူ မ်ားလည္း ပါဝင္ေနေၾကာင္း၊ လက္ရွိ သေဘၤာတက္ ေနသည့္ စာရင္းမွာ ငါးေသာင္း ဝန္းက်င္ ခန္႔ရွိ၍ ထိုအထဲတြင္ အရာထမ္း သေဘၤာသားမွာ ထက္ဝက္ခန္႔ ပါဝင္ေနကာ က်န္ထက္ဝက္မွာ လူလတ္တန္း သေဘၤာသား မ်ားႏွင့္ လူသစ္တန္း သေဘၤာ သားမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ ပင္လယ္ကူး အလုပ္သမားမ်ား အဖြဲ႕ခ်ဳပ္မွ သိရသည္။
သဲသဲ
ျမ၀တီေန႔စဥ္ ၊ စာ(၁၂)
No comments:
Post a Comment