သီလ၀ါ ဆိပ္ကမ္း
ရန္ကုန္ ၊ ၁၆-၁-၂၀၁၅
၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္အတြင္း ျပည္ပႏိုင္ငံ မ်ားမွ ယာဥ္အစီးေရ ၁၄၈၂၉ဝ တင္သြင္းခဲ့ရာ ယခင္ႏွစ္ မ်ားထက္ ပိုမိုမ်ားျပား ခဲ့ေၾကာင္း ျမန္မာ့ ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္မွ တာဝန္ရိွသူ တစ္ဦး၏ ေျပာၾကားခ်က္ အရ သိရသည္။
ျပည္ပမွ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းမႈတြင္ ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး အတြင္းရိွ ဆိပ္ကမ္း မ်ားသို႔ ကားတင္သေဘၤာ အစင္းေရ ၁၄၈ စင္း ဝင္ေရာက္ခဲ့ၿပီး သီလဝါ ဆိပ္ကမ္း၌ ဆိုက္ကပ္မႈမွာ အမ်ားဆံုး ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
သီလဝါ ဆိပ္ကမ္းသည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရိွ အျခားေသာ ဆိပ္ကမ္းမ်ားထက္ ပင္လယ္သို႔ ျပန္လည္ ထြက္ခြာရန္ လြယ္ကူျခင္းေၾကာင့္ ပင္လယ္ကူး သေဘၤာ အမ်ားစုသည္ သီလဝါ ဆိပ္ကမ္း ၌သာ ဆိုက္ကပ္ၾကျခင္း ျဖစ္ၿပီး ရန္ကုန္ျမစ္ အတြင္းရိွ ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္ ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ စက္မႈဆိပ္ကမ္းမ ်ား၌ ဆိုက္ကပ္မႈ မွာ နည္းပါးေၾကာင္း သိရသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြင္းသို႔ ျပည္ပမွ ေမာ္ေတာ္ကားမ်ား တင္သြင္းမႈမွာ ယခင္ႏွစ္မ်ားထက္ ပိုမို ဝင္ေရာက္ လာေသာ္လည္း ကုန္စည္ တင္သြင္းမႈ အားလံုးႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ပါက ၁ဝ ရာခိုင္ႏႈန္း ခန္႔သာ ရိွေၾကာင္း သိရသည္။ လက္ရိွတြင္ Free Permit ျဖင့္ တင္သြင္းသည့္ ၁၃၅ဝ စီစီ အင္ဂ်င္ပါဝါ ကားမ်ား၏ CIF တန္ဖိုးသည္ ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္တြင္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၅ဝဝဝ သတ္မွတ္ထားၿပီး ယခုႏွစ္ အတြင္း အေကာက္ခြန္ ဦးစီးဌာနမွ Custom Value သတ္မွတ္ခ်ိန္တြင္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၁၁ဝဝဝ အထိ တိုးျမႇင့္ လိုက္ေၾကာင္း၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ အေရာင္းစင္တာ မ်ားမွလည္း Showroom Permit ျဖင့္ တင္သြင္းၿပီး ေပါက္ေစ်းအရ တန္ဖိုးျမႇင့္ ေရာင္းခ်ျခင္းမ်ား ျဖစ္လာ ႏိုင္ေၾကာင္း သိရသည္။
ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး၌ ကားတင္သြင္း မႈမ်ား အပါအဝင္ အျခားေသာ ကုန္စည္မ်ား တင္သြင္း၊ တင္ပို႔ ျပဳလုပ္ႏိုင္ေသာ အထူးသျဖင့္ ႏိုင္ငံျခား ကုန္ေသတၱာတင္ သေဘၤာႀကီးမ်ား ဆိုက္ကပ္ႏိုင္သည့္ ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္မီ ဆိပ္ကမ္းေပါင္း ၂၇ ခုရိွေၾကာင္း သိရသည္။ ယင္း ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္မီ ဆိပ္ကမ္းမ်ားမွာ ယခင္ႏွစ္က အတြင္းဆိပ္ကမ္း ၁၈ ခုႏွင့္ အျပင္ဆိပ္ကမ္း ေျခာက္ခု ရိွရာမွ ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္တြင္ အတြင္းဆိပ္ကမ္း ၁၉ ခုႏွင့္ အျပင္ဆိပ္ကမ္း ကိုးခု စုစုေပါင္း ဆိပ္ကမ္းသစ္ ေလးခု ထပ္မံ တည္ေဆာက္ ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
စုိးမုိး
#Themyawadydaily
#ျမ၀တီေန႔စဥ္
No comments:
Post a Comment