(လင္းၾကည္လင္း)
ဇြန္ ၁ ရက္သည္ ျမန္မာႏုိင္ငံ တစ္ဝန္းရွိ အေျခခံပညာ ေက်ာင္းမ်ား စတင္ဖြင့္လွစ္ေသာ ေန႔ျဖစ္သည္။ ၂ဝ၁၆-၂ဝ၁၇ ပညာသင္ႏွစ္၏ ေအာင္ျမင္မႈ ပန္းတုိင္သုိ႔ သြားရန္ ပထမဆံုး ေျခလွမ္းကို စတင္လွမ္း သည့္ ေန႔တစ္ေန႔လည္း ျဖစ္သည္။ ထိုေျခလွမ္း မ်ားသည္ သြက္လက္ တက္ၾကြမႈ ရွိလွသည္။
ေႏြရာသီ ေက်ာင္းပိတ္ရက္ မ်ားတြင္ အထီးက်န္ ခဲ့ေသာ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီး မ်ားသည္လည္း စိမ္းေဝႏုျဖာ ေနေသာ သစ္ပင္ပန္းမန္ တုိ႔ႏွင့္ အဖူးအငံု ကာလာစံုေသာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ တုိ႔ေၾကာင့္ အလွေပၚ အယဥ္ဆင့္ လုိ႔ အျမင္တင့္ လွေတာ့သည္။ ႏုနယ္ပ်ဳိမ်စ္ လန္းဆန္း တက္ၾကြေသာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ ေလးမ်ားက တူညီဝတ္စံုျဖင့္ ေက်ာင္းသုိ႔ လာေသာ ျမင္ကြင္းက မဂၤလာ အေပါင္းႏွင့္ ျပည့္စံုၿပီး က်က္သေရ ရွိလွသည္။ ႏိုးၾကား တက္ၾကြေသာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေလး မ်ားသည္ ယေန႔လူငယ္ ေနာင္ဝယ္လူႀကီး ဆိုသည့္အတုိင္း အနာဂတ္ ႏုိင္ငံေတာ္ ၏ တာဝန္ကို ပခံုးေျပာင္း ထမ္းေဆာင္ ၾကမည့္ မ်ဳိးဆက္သစ္ လူငယ္မ်ားပင္ ျဖစ္သည္။
ႏုိင္ငံေတာ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး အတြက္ သဘာဝ အရင္းအျမစ္ႏွင့္ လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး သည္ အဓိကက် လွသည္။ သဘာဝ သယံဇာတ အရင္းအျမစ္ သည္ မည္မွ်ပင္ ေပါၾကြယ္ဝ ေစကာမူ အကန္႔အသတ္ မရွိ ထုတ္ယူ သံုးစြဲပါက ကုန္ဆံုး သြားႏုိင္သည္။ လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္သည္ သဘာဝ သယံဇာတ ကဲ့သုိ႔ အကန္႔အသတ္မဲ့ ထုတ္ယူသံုးစြဲ ျခင္းမဟုတ္ဘဲ ေလ့က်င့္ ပ်ဳိးေထာင္ျခင္း ျဖင့္ လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္ကို ျပန္လည္ ရရွိမည္ ျဖစ္သည္။
လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရးတြင္ ပညာေရး က႑သည္ အဓိကက် လွသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း ႏုိင္ငံေတာ္ အစုိးရသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံ ပညာေရးကို ႏုိင္ငံတကာ အဆင့္မီ ပညာေရး ျဖစ္လာေအာင္ တိုးျမႇင့္ ေဆာင္ရြက္ လ်က္ရွိသည္။ အနာဂတ္ ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရးသည္ ထူးခြၽန္ ထက္ျမက္ၿပီး မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ဓာတ္ ထက္သန္သည့္ လူငယ္လူေတာ္ လူေကာင္းမ်ား ျဖစ္ရန္လိုသည္။ ထုိသို႔ လူေကာင္း လူေတာ္မ်ား ျဖစ္ရန္ အေျခခံ က်လွသည့္ အေျခခံ ပညာသင္ ဘဝမွ အစျပဳ၍ အရည္အခ်င္း ျပည့္ဝေသာ သူမ်ားျဖစ္သည္ အထိ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ ၾကရမည္ ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းေန အရြယ္ ကေလးအားလံုး ေက်ာင္းေနႏိုင္ေရး အတြက္ အေျခခံပညာ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ေက်ာင္းအပ္ႏွံေရး အစီအစဥ္မ်ား အတြက္ အခမဲ့ ေထာက္ပံ့ မႈမ်ား ျပဳလုပ္ေပး ခဲ့သည္။ ထို အစီအစဥ္ မ်ားမွာ သူငယ္တန္း (KG) အတြက္ ေက်ာင္းဝတ္စံု တစ္စံုအခမဲ့၊ မူလတန္းအဆင့္ အတြက္ ေက်ာင္းဝတ္စံု တစ္စံု၊ ဗလာစာအုပ္ ေျခာက္အုပ္ႏွင့္ ေက်ာင္းသံုး ျပ႒ာန္းစာအုပ္ တစ္စံု အခမဲ့၊ အလယ္တန္း အဆင့္အတြက္ ေက်ာင္းသံုးျပ႒ာန္း စာအုပ္တစ္စံု အခမဲ့ႏွင့္ ေက်ာင္းလခ၊ မိဘဆရာ အသင္းေၾကး၊ အားကစားေၾကး၊ စာေရး ကိရိယာႏွင့္ စာၾကည့္တိုက္ ေၾကးမ်ား ကင္းလြတ္ခြင့္ျပဳ ထားသည္။
အထက္ ေဖာ္ျပပါ ေက်ာင္းအပ္ႏွံေရး အတြက္ ႏုိင္ငံေတာ္မွ အခမဲ့ ေထာက္ပံ့မႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ အစီအစဥ္သည္ ေက်ာင္းသား တစ္ဦးတစ္ေယာက္ အတြက္ နည္းေသာ္လည္း ျမန္မာႏုိင္ငံ အေနျဖင့္ ၂ဝ၁၅-၂ဝ၁၆ ပညာသင္ႏွစ္ စာရင္းဇယား မ်ားအရ အေျခခံပညာ ေက်ာင္းေပါင္း ၄၅ဝဝဝ ေက်ာ္တြင္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေပါင္း ၈ ဒသမ ၇ သန္းေက်ာ္ တက္ေရာက္ ပညာ သင္ၾကားလ်က္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
ေက်ာင္းအပ္ႏွံရာတြင္ ပညာေရး ဝန္ထမ္းမ်ား လိုက္နာရမည့္ စည္းကမ္းခ်က္ မ်ားကိုလည္း ထုတ္ျပန ္ထားသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ယင္းတုိ႔မွာ ေက်ာင္းအပ္ႏွံသည့္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ အားလံုးကို မည္သည့္ အခေၾကးေငြ မွ ေကာက္ခံျခင္း မျပဳရန္၊ ေက်ာင္း အပ္ႏွံျခင္း အတြက္ ေငြေၾကး၊ လက္ေဆာင္ပစၥည္း တစ္စုံတစ္ရာ လက္ခံျခင္း မျပဳရန္၊ ေက်ာင္းဝတ္စုံ အတြက္ အတန္းတံဆိပ္ ႏွင့္ ေက်ာင္းတံဆိပ္ မ်ား ေရာင္းခ်ျခင္း မျပဳရန္ စသည္တုိ႔ ျဖစ္သည္။
ထုိ႔အတူ ေက်ာင္းအပ္ႏွံေရး ကာလတြင္ ေက်ာင္းသားမိဘ မ်ားဘက္က ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ရမည့္ ေမတၱာရပ္ခံ ခ်က္မ်ား ကုိလည္း ထုတ္ျပန္ ထားသည္။ အဆုိပါ ေမတၱာ ရပ္ခံခ်က္ မ်ားမွာ မိမိတုိ႔ သက္ဆုိင္ရာ နယ္ေျမမ်ားတြင္ သာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ မ်ားကုိ အပ္ႏွံ ၾကရန္၊ ေက်ာင္းအပ္ႏွံျခင္း အတြက္ မိဘျပည္သူ မ်ားက ေငြေၾကးႏွင့္ လက္ေဆာင္ ပစၥည္းမ်ားကုိ ေက်ာင္းအုပ္၊ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားကုိ ေပးအပ္ျခင္း မျပဳရန္၊ ထပ္ေက်ာ့ ေက်ာင္း အပ္ႏွံျခင္း ေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ ေက်ာင္းအပ္ႏွံႏႈန္း ျမင့္မား လာျခင္းေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ ေက်ာင္းသုံး ျပ႒ာန္း စာအုပ္ကုိ မွ်ေဝျခင္း အစီအစဥ္ႏွင့္ လည္း ပူးေပါင္းၿပီး လုံေလာက္စြာ ျဖန္႔ေဝေပး လုိပါသျဖင့္ သတ္မွတ္ ထားေသာ ၿမိဳ႕နယ္အလုိက္ ေက်ာင္းဝင္ခြင့္ ေလွ်ာက္ထား မႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ ပုိမိုေခ်ာေမြ႕ အဆင္ေျပ ေစမည့္ နည္းလမ္းမ်ားကုိ အႀကံျပဳၾက ပါရန္ စသည္တို႔ ထုတ္ျပန္ ထားသည္။
ပညာေရးဝန္ႀကီး ဌာနအေနျဖင့္ အစုိးရသစ္ တက္လာၿပီး ရက္ေပါင္း ၁ဝဝ အတြင္း စီမံ ေဆာင္ရြက္ သြားမည့္ အစီအစဥ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း ''ႏိုင္ငံသူ၊ ႏုိင္ငံသား အားလုံးနဲ႔ ပညာေရး က႑ဟာ သက္ဆုိင္ပါတယ္။ အိမ္တုိင္း၊ ရြာတိုင္း၊ ရပ္ကြက္တုိင္း၊ ၿမိဳ႕နယ္တုိင္းမွာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေတြ ရွိတာေၾကာင့္ အားလုံး သိရွိထားၿပီး ညီညီ ၫြတ္ၫြတ္ အင္တုိက္ အားတုိက္ နဲ႔ လက္တြဲ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ဖုိ႔ အတြက္ လုပ္ငန္းစဥ္ (၈) ရပ္ကုိ ရက္ ၁ဝဝ အတြင္း စတင္ ေဆာင္ရြက္ဖုိ႔ ရွိပါတယ္'' ဟု ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီး ေဒါက္တာ မ်ဳိးသိမ္းႀကီး က ေမ ၃ဝ ရက္က ႐ုပ္ျမင္သံၾကား ေတြ႕ဆုံ ေမးျမန္းခန္း တြင္ ေျပာၾကား ခဲ့သည္။
ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာန ၏ ရက္ ၁ဝဝ စီမံခ်က္ ႏွင့္ပတ္သက္၍ ဒုတိယ အၿမဲတမ္း အတြင္းဝန္ ဦးေက်ာ္ဝင္း ကလည္း ''ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ဝန္ႀကီးဌာန အေနနဲ႔ ရက္ ၁ဝဝ အတြင္းမွာ လုပ္ငန္းစဥ္ (၈)ရပ္ကုိ စတင္ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္သြားဖို႔ ရွိပါတယ္။ အဲဒီ လုပ္ငန္းစဥ္ (၈)ရပ္ကေတာ့ လုပ္ငန္းစဥ္(၁) အေနနဲ႔ ေက်ာင္းအဆင့္ တုိးျမႇင့္ ဖြင့္လွစ္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ လုပ္ငန္းစဥ္ (၂)ကေတာ့ ေက်ာင္းအပ္ႏွံေရး သီတင္းပတ္ေဆာင္ရြက္ရမယ့္ အစီအစဥ္ ျဖစ္ၿပီး လုပ္ငန္းစဥ္ (၃)က မိဘဆရာနဲ႔ သက္ဆုိင္ရာ ဝန္ႀကီးဌာနေတြ ပူးေပါင္းၿပီး ေက်ာင္း ပတ္ဝန္းက်င္ သန္႔ရွင္းေရး၊ ေက်ာင္း က်န္းမာေရးနဲ႔ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ရက္သတၱပတ္ လုပ္ငန္းေတြကုိ ေဆာင္ရြက္ေပးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ လုပ္ငန္းစဥ္(၄) ကေတာ့ ဆရာ၊ ဆရာမေတြ စီမံ အရာထမ္း ေတြရဲ႕ လစာေငြကုိ ဘဏ္စာရင္း ကေန လႊဲေျပာင္း ထုတ္ယူႏုိင္ေရး အတြက္ ျမန္မာ့ စီးပြားေရးဘဏ္ သုိ႔မဟုတ္ ပုဂၢလိက ဘဏ္ေတြနဲ႔ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္မယ့္ အစီအစဥ္ပဲ ျဖစ္ၿပီး လုပ္ငန္းစဥ္(၅)က ဝါရင့္ ကထိက ဆရာ၊ ဆရာမေတြ အတြက္ ပါရဂူသင္တန္း အစီအစဥ္ ျဖစ္ပါတယ္။ လုပ္ငန္းစဥ္ (၆)အျဖစ္ နည္းပညာနဲ႔ သက္ေမြး ပညာေရး ေလ့က်င့္ေရး ဆုိင္ရာ ေလ့လာ သုံးသပ္မႈေတြ ျပဳလုပ္ၿပီး စီမံကိန္းေတြ ခ်မွတ္သြားဖုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။ လုပ္ငန္းစဥ္(၇) ကေတာ့ အေျခခံပညာ၊ အဆင့္ျမင့္ပညာ၊ နည္းပညာ ႏွင့္ သက္ေမြးပညာ မ်ားနဲ႔ သင္တန္းက႑ အားလုံးမွာ ဆရာ၊ ဆရာမေတြ အတန္းဝင္ေရာက္ ပုိ႔ခ်မႈေတြကုိ စစ္ေဆး အကဲျဖတ္ျခင္း ျပဳလုပ္မွာ ျဖစ္ၿပီး လုပ္ငန္းစဥ္ (၈) ကေတာ့ ပညာသင္ယူမႈ မၿပီးဆုံးမီ အေၾကာင္း အမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ပညာသင္ယူမႈ ရပ္တန္႔ခဲ့ရတဲ့ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေတြ အတြက္ သင့္ေလ်ာ္တဲ့ ပညာသင္ခြင့္ တစ္ခုခု ျပန္လည္ရရွိေစဖုိ႔ လုိအပ္တဲ့ အစီအမံေတြ ထားရွိမယ့္ စနစ္ကုိ Alternative Education လုိ႔ သတ္မွတ္ၿပီး အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ သြားမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္''ဟု ေျပာသည္။
ပညာေရးဝန္ႀကီး ဌာန အေနျဖင့္ လူတုိင္း စာတတ္ေျမာက္ေရး အတြက္ မသင္မေနရ မူလတန္း စနစ္ႏွင့္ အခမဲ့ ပညာသင္စနစ္ စသည့္ အစီအစဥ္ တုိ႔ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိရာ ေက်ာင္းေနအရြယ္ ကေလးငယ္ အားလုံး ေက်ာင္းေနႏုိင္ေရး အတြက္ မိဘမ်ားကလည္း မိမိတုိ႔၏ ရင္ေသြးငယ္ မ်ားကုိ ေက်ာင္းစာသင္ခန္း အတြင္းသုိ႔ ေရာက္ရွိေစေရး အတြက္ တစ္ဖက္တစ္လမ္း မွ ဝုိင္းဝန္းပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ သင့္ေၾကာင္း ေရးသား လုိက္ရပါသည္။
ျမ၀တီေန႔စဥ္ ၊ စာ(၃၂)
No comments:
Post a Comment