၂ဝ၁၈ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာ ၅ ရက္ (ယေန႔)သည္ ကမၻာ့ဆရာမ်ားေန႔ ျဖစ္သည္။ ျမန္မာအဘိဓာန္က ဆရာဟူေသာေဝါဟာရကို အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုရာ၌ ပညာသင္ၾကားေပးသူ၊ သြန္သင္ဆံုးမ နည္းလမ္းျပသူ၊ အတတ္၊လုပ္ငန္း တစ္ရပ္ရပ္တြင္ ကြၽမ္းက်င္သူ ယဥ္ေက်းသမႈျဖင့္ေခၚေသာ စကားလံုးဟု အဓိပၸာယ္ ေဖာ္ျပထားသည္။
-
ျမန္မာမႈနယ္ပယ္၌ ဆရာမျပနည္းမက် ဆို႐ိုးစကားရွိသည္မွာ ဆရာျဖစ္သူက တပည့္ျဖစ္သူအား လက္ထပ္သင္ၾကားမေပးလွ်င္ လက္ေရးလက္သား နည္းမက်သကဲ့သို႔ အေတြ႕အႀကံဳရွိၿပီး ကြၽမ္းက်င္သူက စနစ္တက် ျပသမေပးလွ်င္ နည္းလမ္း(စနစ္) မက်ျဖစ္တတ္သည္ကို ရည္ၫႊန္းေျပာဆိုၾကျခင္းျဖစ္သည္။ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းအတြင္း တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး အျပန္အလွန္ အက်ဳိးျပဳေနၾကရသည္တြင္ ဆရာက်င့္ဝတ္(၅)ပါးကို ျပ႒ာန္းထားသည္။ ဆရာက်င့္ဝတ္(၅)ပါး ဟူသည္ ဆရာျဖစ္သူက တပည့္ျဖစ္သူအား အသက္ေမြးမႈအတြက္ အတတ္ပညာ သင္ၾကားေပးရာတြင္ လံုေလာက္ေအာင္ သင္ေပးရျခင္း၊ မေကာင္းမႈဒုစ႐ိုက္တို႔ကို ေရွာင္ၾကဥ္ႏိုင္ေအာင္ ဆံုးမပဲ့ျပင္ေပးရျခင္း၊ အတတ္ပညာတို႔ကို အၾကြင္းမရွိ ေစတနာထား သင္ၾကားေပးရျခင္း၊ ေရာက္လတၱံ႕ေသာ ေဘးအႏၲရာယ္ကို ကာကြယ္ေပးရျခင္း၊ မိမိထံမွတစ္ဆင့္ ပိုမိုသင့္ေလ်ာ္ရာသို႔ ပို႔အပ္ေပးရျခင္းတို႔ျဖစ္သည္။
-
တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး အျပန္အလွန္ အက်ဳိးျပဳၾကရသည္တြင္ ဆရာက်င့္ဝတ္(၅)ပါးကို ျပ႒ာန္းထားသကဲ့သို႔ တပည့္က်င့္ဝတ္ (၅)ပါးကိုလည္း ျပ႒ာန္းထားသည္မွာ ဆရာ့အတြက္ ဂါရဝတရားျဖင့္ ျပဳဖြယ္ရွိသည္တို႔ကို ထၾကြႏိုးၾကားစြာ ေဆာင္ရြက္ေပးျခင္း၊ ဆရာတို႔ ဆိုဆံုးမေသာ စကားကို ႐ိုေသစြာနာယူျခင္း၊ ဆရာေရာက္လာေသာအခါ ခရီးဦးႀကိဳဆိုျပဳစုျခင္း၊ ဆရာ့အနားဝယ္ ေနေသာအခါ ေျခဆုပ္လက္နယ္ျပဳစုျခင္း၊ ဆရာသင္ျပေသာ ပညာမ်ားကို သင္အံေလ့က်က္ ရြတ္ဖတ္ျခင္းတို႔ျဖစ္သည္။
-
ျမန္မာတို႔ ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ထံုးတမ္း၌ ဆရာက်င့္ဝတ္၊ တပည့္က်င့္ဝတ္တို႔ ရွိၿပီးျဖစ္သည့္ အားေလ်ာ္စြာ ေစတနာထားေသာ ဆရာႏွင့္ ဆံုးမနာယူလြယ္ေသာ တပည့္တို႔၏ အျပန္အလွန္ ေစာင့္ထိန္းမႈႏွင့္ ေက်ပြန္မႈတို႔ရွိၾကလွ်င္ တစ္ဦးခ်င္းအေနျဖင့္ လူျဖစ္က်ဳိးနပ္၍ ေလာကေကာင္းက်ဳိးကိုပါ သယ္ပိုးႏိုင္သူမ်ားျဖစ္ၾကေပမည္။
-
ေစတနာ၏သေဘာကို မိလိႏၵမင္းႀကီးက ေလွ်ာက္ထားေမးျမန္းသည္ကို ရွင္နာဂေသနက ျပန္လည္ေျဖမိန္႔ေတာ္မူရာတြင္ ေစတနာသည္ ေစ့ေဆာ္အားထုတ္ျခင္း လကၡဏာရွိ၏၊ ျပဳျပင္စီရင္ျခင္း လကၡဏာလည္း ရွိ၏ဟု မိန္႔ေတာ္မူသည္။ မိလိႏၵမင္းႀကီးက ဥပမာျပဳေတာ္မူပါဦးဟု ေလွ်ာက္ထားေသာအခါ ရွင္နာဂေသနက မင္းျမတ္ ဥပမာအားျဖင့္ တစ္စံုတစ္ေယာက္ေသာ ေယာက်္ားသည္ အဆိပ္ကိုျပဳျပင္စီရင္၍ မိမိကိုယ္တိုင္ေသာက္၏။
-
သူတစ္ပါးကိုလည္း ေသာက္ေစရာ၏။ထိုသူသည္ ဆင္းရဲရာ၏။ တစ္ပါးသူတို႔လည္း ဆင္းရဲရာ၏။ဤအတူသာလွ်င္ ေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ အကုသိုလ္ကံကို ေစတနာျဖင့္ေစ့ေဆာ္ အားထုတ္၍ ခႏၶာကိုယ္ ပ်က္စီးျခင္းေၾကာင့္ ေသၿပီးသည္မွေနာက္၌ ခ်မ္းသာကင္းေသာ မေကာင္းေသာလားရာသို႔၊ ပ်က္စီးက်ေရာက္ရာ ျဖစ္ေသာ ငရဲသို႔က်ေရာက္ရာ၏။ အၾကင္သူတို႔သည္လည္း ထိုအကုသိုလ္ကံျပဳသူနည္းတူ လိုက္၍ က်င့္ျခင္းေၾကာင့္ ခႏၶာကိုယ္ပ်က္စီး၍ ေသၿပီးေနာက္၌ ငရဲသို႔က်ေရာက္ကုန္၏ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။
-
ထို႔ေနာက္ အျခားဥပမာ တစ္နည္းမိန္႔ေတာ္မူရာတြင္ တစ္စံုတစ္ေယာက္ေသာ ေယာက်္ားသည္ ေထာပတ္၊ ဆီဦး၊ ပ်ား၊ တင္လဲတို႔ကို တေပါင္းတည္းျပဳျပင္စီရင္၍ မိမိကိုယ္တိုင္ေသာက္၏။ သူတစ္ပါးတို႔ကိုလည္း ေသာက္ေစရာ၏။ ထိုသူသည္ ခ်မ္းသာရာ၏။ တစ္ပါးသူတို႔လည္း ခ်မ္းသာရာ၏။ ဤအတူသာလွ်င္ ေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ ကုသိုလ္ကံကို ေစတနာျဖင့္ ေစ့ေဆာ္အားထုတ္၍ ခႏၶာကိုယ္ ပ်က္စီးေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌ ေကာင္းေသာလားရာ နတ္ျပည္သို႔ေရာက္ရာ၏။ အၾကင္သူတို႔သည္လည္း အလားတူ နတ္ျပည္သို႔ ေရာက္ၾကရကုန္၏။ မင္းျမတ္ ဤသို႔လွ်င္ ေစတနာသည္ ေစ့ေဆာ္ျခင္းလကၡဏာရွိ၏၊ ျပဳျပင္စီရင္ျခင္း လကၡဏာလည္းရွိ၏ဟု ရွင္နာဂေသနက မိန္႔ေတာ္မူသည္။ ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ မိလိႏၵမင္းႀကီးႏွင့္ ရွင္နာဂေသနတို႔၏ ေစတနာ လကၡဏာျပႆနာ အေမးအေျဖသည္ ဆရာက တပည့္တို႔အေပၚ ထားရွိအပ္ေသာ ေစတနာကို အထူးေပၚလြင္လ်က္ရွိၿပီး လူ႔အဖြဲ႕အစည္းတြင္ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးတြင္လည္း မိတ္ေဆြစစ္ႏွင့္ မိတ္ေဆြတုကို ခြဲျခားသိရန္လိုေၾကာင္း ဥပမာေကာင္းျဖစ္သည္။
-
ျပည္သူ႔နီတိတြင္ ''အတတ္လည္းသင္၊ ပဲ့ျပင္ဆံုးမ၊ သိပၸမခ်န္၊ ေဘးရန္စီးကာ၊ သင့္ရာအပ္ပို႔၊ ဆရာတို႔ က်င့္ဖို႔ဝတ္ငါးျဖာ''ဟု သြန္သင္ထားသကဲ့သို႔ နႏၵိေသနပ်ဳိ႕တြင္လည္း ''နာနာက်င္က်င္၊ အျပစ္ျမင္တိုင္း၊ ဝမ္းတြင္းမသို၊ ဟုတ္တိုင္းဆို၍၊ က်ဳိးလိုစိတ္က၊ ဆံုးမတတ္သူ၊ ဆရာဟူ၏''ဟူ၍ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ပညာရွိ လက္ဝဲသုႏၵရအမတ္ႀကီးက ၫႊန္ျပထားသည္။ ပထမအရြယ္ ပညာသင္၊ ဒုတိယအရြယ္ စီးပြားရွာ၊ တတိယအရြယ္ တရားရွာဟု ဆိုထားၾကရာ အတတ္ပညာ၊ အသိပညာမရွိသူအတြက္ ဥစၥာစီးပြားမရွိႏိုင္၊ ဥစၥာစီးပြား မရွိသူအတြက္ တရားရွာရန္ လြယ္ကူမည္ မဟုတ္ေၾကာင္း ေလာကနီတိက သြန္သင္ထားသည္။
-
ထုိ႔ေၾကာင့္ လူတိုင္းရခဲေသာအသိပညာ၊ အတတ္ပညာသည္ ရတနာျဖစ္သည္။ ပညာကို သင္ၾကားေပးေသာ ဆရာသည္ အခရာျဖစ္သည္ဟု ဆိုထားၾကေလရာ ဆရာေကာင္းတပည့္ ပန္းေကာင္းပန္ မိမိအက်ဳိးႏွင့္ သူတစ္ပါးတို႔ အက်ဳိးကို သယ္ပိုးႏိုင္ၾကေစျခင္းငွာ သင္ဆရာ၊ ျမင္ဆရာ၊ ၾကားဆရာဟု ဆိုအပ္ေသာ ဆရာသံုးပါးတို႔ ဂုဏ္ေက်းဇူးသည္ ဆပ္လို႔မကုန္ႏိုင္ေအာင္ တင္ရွိေနသည္ကို မေမ့အပ္ေၾကာင္း ကမၻာ့ဆရာမ်ားေန႔တြင္ ျမဝတီက ဂါရဝတရားျဖင့္ ေရးသားလိုက္ရပါသည္။
-
#ျမ၀တီေန႔စဥ္သတင္းစာ
No comments:
Post a Comment