Pages

Tuesday, July 14, 2015

ေရရွည္တည္တံ့သည့္ အစိမ္းေရာင္ စီးပြားေရးၿမိဳ႕ေတာ္ကုိ ျမန္မာႏုိင္ငံ အပါအ၀င္ ႏုိင္ငံေပါင္း ၇၀ တြင္ ေဖာ္ေဆာင္လ်က္ရွိ



မႏၲေလး ၊ ၁၄-၇-၂၀၁၅

ေရရွည္ တည္တံ့သည့္ အစိမ္းေရာင္ စီးပြားေရး ၿမိဳ႕ေတာ္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲ ေနမႈကို ကမၻာေပၚတြင္ ႏိုင္ငံေပါင္း ၇ဝ ေက်ာ္ လာၿပီျဖစ္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံ သည္လည္း အပါအဝင္ ျဖစ္ေၾကာင္း ျပင္သစ္ ေလ့လာေရး ရန္ပံုေငြႏွင့္ ပုဂၢလိက က႑ အကူအညီ ၿမိဳ႕ျပ ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး စီမံကိန္း အဖြဲ႕မွ တာဝန္ရွိသူ တစ္ဦးက ေျပာျပသည္။

မႏၲေလးၿမိဳ႕သည္ ႏိုင္ငံတကာ မွ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ား ကဲ့သို႔ အစိမ္းေရာင္ ၿမိဳ႕ေတာ္ တည္ေဆာက္ ႏိုင္ရန္ အလားအလာ ေကာင္းမ်ား ရွိေနၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ႏွင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံ ဗန္ေကာက္ၿမိဳ႕ တို႔သည္ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ၿပီး လူဦးေရ ထူထပ္သိပ္ သည္း ၍ အေဆာက္အအံုႏွင့္ လမ္းမ်ား ေပၚတြင္ ယာဥ္ အသံုးျပဳမႈ ျမင့္မား သျဖင့္ အစိမ္းေရာင္ ၿမိဳ႕ေတာ္ အဆင့္သို႔ ေျပာင္းလဲႏိုင္ရန္ မလြယ္ကူ ေတာ့ေၾကာင္း သိရသည္။

ဗန္ေကာက္ ၿမိဳ႕သည္ လူဦးေရ ၂ ဒသမ ၅ သန္းခန္႔ရွိၿပီး ယာဥ္မ်ား အသံုးျပဳရန္ အတြက္ လမ္းပန္း ဆက္သြယ္ေရး တည္ေဆာက္မႈ အပိုင္းတြင္ မိုးပ်ံ ကားလမ္းမမ်ား၊ ခံုးေက်ာ္ တံတားမ်ားကို အဓိက အသံုးျပဳ ေနသည္။ ၄င္းတို႔  တည္ေဆာက္ရန္ အတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္ ဘ႑ာေငြေၾကး ေျမာက္ျမားစြာ အသံုးျပဳခဲ့ရ ေသာ္လည္း ယာဥ္ေၾကာ က်ပ္တည္းမႈကို ဆုိးရြားစြာ ႀကံဳေတြ႕ ေနရသည္။ ယာဥ္အသံုးျပဳမႈ မ်ားသျဖင့္ ေလထု ညစ္ညမ္းမႈ ထူထပ္ေသာ ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕ ျဖစ္လာေၾကာင္း ႏွင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ တြင္လည္း အလားတူပင္ လူေနထူထပ္၍ ယာဥ္အသံုးျပဳမႈ ျမင့္မားကာ ယာဥ္ေၾကာ က်ပ္တည္းမႈကို ရင္ဆိုင္ေန ရေၾကာင္း သိရသည္။

ကမၻာ့ၿမိဳ႕ႀကီး မ်ားတြင္ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ၿပီး ေနာက္ ပ်က္စီးဆံုး႐ႈံး လာေသာ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ကို အစားထိုး ႏိုင္ရန္အတြက္ ျပင္ဆင္ မႈမ်ားႏွင့္ စည္းကမ္း ဥပေဒမ်ား ခ်မွတ္ ေဆာင္ရြက္ ေနရၿပီး ယာဥ္ အသံုးျပဳမႈ ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္ေရး အတြက္ စီမံကိန္းမ်ား ေရးဆြဲ လုပ္ကိုင္ ေနရေၾကာင္း သိရသည္။

''ျပင္သစ္ႏိုင္ငံမွာ ၁၉ ရာစု ေလာက္က အိမ္တစ္အိမ္မွာ ကားႏွစ္စီး ေလာက္ သံုးခဲ့တယ္။ ေနာက္ေတာ့ အစိုးရက အမ်ားသံုး သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး စနစ္ေတြကို တိုးတက္ ေကာင္းမြန္ေအာင္ ႀကိဳးစားခဲ့တဲ့ အတြက္ အိမ္မွာရွိတဲ့ ကားေတြ ျပန္ေရာင္းၿပီး လုိင္းကားပဲ စီးၾကတယ္။ ေခတ္ကို ေနာက္ျပန္ဆြဲ ရသလိုပဲေပါ့။ မႏၲေလးၿမိဳ႕ ကိုလဲ အဲဒီလို မျဖစ္ေအာင္ အခု ကတည္းက ႀကိဳတင္ ျပင္ဆင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္ '' ဟု ၄င္းက ဆက္လက္ ေျပာျပသည္။

ေရရွည္ တည္တံ့ရန္ စိမ္းလန္းေသာ အျမင္ရွိသည့္ ၿမိဳ႕ျပအျဖစ္ တည္ေဆာက္ရန္ အတြက္ ႀကိဳတင္ ျပင္ဆင္မႈမ်ား ေဆာင္ရြက္ရန္ လိုၿပီး လူထု၏ ပူးေပါင္း ပါဝင္မႈသည္ အဓိက က်ေသာ အခန္းက႑ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ အစိမ္းေရာင္ ၿမိဳ႕ျပတြင္ ၿမိဳ႕ေန လူထုအတြက္ အဆင္ေျပ၍ ျပည့္စံု လံုၿခံဳေသာ လူေနမႈစနစ္ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းႏွင့္ က်န္းမာေရး အတြက္ သက္ေသာင့္ သက္သာ ရွိေသာ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္မ်ား ပါဝင္ၿပီး ၄င္းတို႔ကို ေရရွည္တည္တံ့ ခိုင္ၿမဲရန္ စနစ္ေကာင္းမ်ား ပါဝင္ေၾကာင္း သိရသည္။

မႏၲေလးၿမိဳ႕သည္ တိုးတက္လာမည့္ လူဦးေရ အတြက္ ၿမိဳ႕ကြက္သစ္ တိုးခ်ဲ႕ႏိုင္သည့္ အေနအထားတြင္ ရွိေနၿပီး အဆင္ေျပ သင့္ေတာ္မည့္ စီမံကိန္းမ်ား ကိုလည္း ႏွစ္စဥ္ သုေတသန ျပဳလ်က္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။ လတ္တေလာ တြင္ အစိမ္းေရာင္ ၿမိဳ႕ျပအတြက္ ေရေပးေဝမႈ စနစ္၊ အမႈိက္စြန္႔ပစ္မႈ စနစ္၊ ၿမိဳ႕တြင္း သယ္ယူ  ပို႔ေဆာင္ေရး စနစ္ မ်ားအတြက္ စီမံကိန္းမ်ား ေရးဆြဲလ်က္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။ (၁၇၂)

#Yadanarpondaily

No comments:

Post a Comment